Tips voor Smooth bezel SKX verwijderen

Ik ben een tijdje aan het prutsen geweest met mijn SKX, en heb er een smooth brushed bezel op geplaatst. Nu heb ik hierbij zo mijn bedenkingen en wilde ik hem verwijderen om een Yachtmaster bezel te plaatsen.

Nu merk ik dat het dus echt een hel is om een dergelijke bezel te verwijderen. Hij sluit zo nauw aan op de kast dat de standaard trucjes niet werken en ik er mijn dunste mesje niet tussen krijg. Heeft iemand nog tips voor het verwijderen van deze bezel?

Foto’s:

Heel voorzichtig twee ouderwetse scheermesjes er tussen tikken en vervolgens een schilmesje tussen de twee scheermesjes. Pas op voor je vingers :+1:

2 likes

Ik heb helaas geen scheermesjes (scheer elektrisch) maar zelfs een flinterdun zakmesje komt er niet tussen, en die is nog dunner dan mijn schoolmeisjes :confused:

1 like

Je kunt met een stukje tandzijde een beginnetje maken, en dan een dun mesje gebruiken. Pas op voor “hefboom”-gedoe, dat maakt krassen op de kast…

1 like

Is de bedoeling dat de smooth bezel het overleefd? Zo niet, dan moet er toch wel iets te verzinnen zijn door cratief Dremel gebruik om grip te krijgen op die bezel :wink:

P.S. Het laatste wat ik zou doen is experimenteren met scheermesjes :scream: Liever één bezel aan gort dan 2 vingertoppen kwijt…

Haha. Ik heb de pogingen gestaakt om die van mij te verwijderen.
Ik maakte er alleen maar krassen op bij de pogingen om hem te verwijderen. Dus nu heb ik geaccepteerd dat mijn SKX zijn smooth bezel houdt. :man_shrugging:t2:
Ik ga wel dit topic volgen, ben erg benieuwd of het je wel lukt en hoe!

2 likes

:smirk:

2 likes

Koop anders een goedkoop tooltje. Werken vaak prima.

Bijv.

image

of

Ik zou willen zeggen autocorrect maar nu begin ik te twijfelen :grimacing: :smirk:

2 likes

Ik denk dat dit uiteindelijk ook het resultaat wordt… of verkopen en weer een nieuwe SKX kopen met standaard bezel

Soms…lukt het om met één hand/duim kracht te zetten tegen de zijkant van de bezel. De gasket wordt daar dan enigszins ingedrukt, waardoor aan de andere kant ruimte ontstaat waar je een mesje of tooltje in kunt prikken.

Succes!

1 like

Ik ben er nu verknocht aan geraakt met smooth bezel, ik zou nu niet meer terug willen. Het is nu echt een uniek horloge met eigen smoel :slight_smile:

Zit er nergens een lipje om een mesje in te zetten? Zo nee is het echt een k*t kwaliteit bezel.

Die van one second closer niet.

Man man man man man :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Kun je niet aan één kant van bovenaf de bezel indrukken en dan je “schoolmeisje” er aan de andere kant tussen krijgen? Of zo’n ruitenkrabber mesje o.i.d.
7 uur is de sweet spot waar je de meeste kans hebt hem los te krijgen dus dan zou je op 1 uur de bezel in moeten drukken om hem op 7 uur omhoog te krijgen.

Heel veel smooth bezels hebben dat gek genoeg niet, ik hoor dit helaas vaker

€ 30,36 | De blade voor watch case back opener bezel ring remover snap-back pry type horloge Reparatie tool
https://s.click.aliexpress.com/e/DNH0SyfO
Zoiets zou misschien wel werken.

Same here! OSC bezel mooi, maar ook zeer definitief.

1 like

Het inderdaad wel een idee. Twijfel alleen om iets duurder dan de bezel zelf aan te schaffen wat ‘mogelijk’ werkt, en waar je vervolgens ook nog dik een maand op moet wachten :confused: