Heb sinds 2 maandjes een mooie tissot gentleman maar helaas zit er inmiddels op de bezel een lelijke kras/swirl. Hebben jullie nog wat ervaringstips over hoe ik een dergelijke kras/swirl weg kan krijgen/verminderen zonder het gehele ding meteen te laten polijsten?
Ik heb het gedaan met micro mesh pads, met een beetje afwasmiddel een sopje gemaakt en dan nat gepolijst in 5 stappen van 3600 tot 12000 micromesh Micro Mesh Pads
Deze krijg je er niet zomaar uit. Maar je kunt hem wel minder opvallend doen zijn. Zie bovenstaande tips. Dat je hem er niet helemaal uit krijgt zeg ik als ex-pro horlogemaker EN fulltime baan in de industriële metaal op macro-niveau.
De bezel zou je los/afgeplakt kunnen polijsten of vervangen, verder dan dat kom ik ook niet, exact zoals hierboven beschreven.
De betere strategie is om er mee te leren leven. Dat ding heeft een vrij brede bezel, en die gaat in z’n leven bekrast worden. Zo makkelijk is het nu eenmaal. Je ziet 'm ook al een stuk minder als je 'm niet blauw omcirkelt. Daar ligt een les in besloten.
Ik had zo iets dergelijks op een nieuw horloge zitten dat met hoge korting nieuw van Ebay kwam. De verkoper deed wat van de prijs af, waarmee ik naar Dik Wakker ben gegaan, die heeft het zonder de boel uit elkaar te halen netjes in orde gemaakt terwijl ik erop kon wachten.