Tips welkom: Nieuwe automaat max 1000€

Beste forummers,

Ik ben nieuw op dit forum en heb alweer enkele jaren diverse horloges in mijn bezit (gehad). De teller staat nu op 23 stuks, variërend van een namaak Panerai ooit gekocht op Rhodos, diverse plakmerken, Festina’s, Seiko’s, Citizen, Timex, Pulsar, Swiss Military by Chrono, een Maurice Lacroix Milestone Quartz (te koop) en m’n laatste aanwinst, een Tissot Couturier Automatic Chronograaf. De prijs-kwaliteit verhouding van deze Tissot vind ik echt top.

Nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe of goed gebruikte automaat van dezelfde of net iets betere kwaliteit dan de Tissot. Deze mag max 1000€ kosten. Ik wil dit keer het liefst een analoge automaat omdat ik de continue zwevende secondewijzer erg mooi vind. Natuurlijk kun je die bij een chrono ook activeren, maar daar is deze niet voor bedoeld. Daarnaast houd ik van middelmatig grote horloges (40-43mm kastgrootte zonder kroon). Mijn polsen zijn niet erg dik.

Ik had via Ebay al een Fortis Aviatis Cockpit Flieger gekocht (€400), maar deze heb ik terug gestuurd omdat ik de kwaliteit erg vond tegenvallen. Mijn vader heeft een Fortis Flieger van ongeveer 10 jaar oud die er stukken kwalitatiever uit ziet (schroefkroon, mooiere blinkende kast, mooier bandje).

Iemand tips voor mij wat een goede optie zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reacties. MVG, Maurice

Wat voor stijl? Duiker? Flieger? Iets anders?
Nog voorkeur voor de band?

alternatief (er even vanuit gaande dat je niet gehecht bent aan een half oranje/gele wijzerplaat zoals ik op Google afbeeldingen tegenkwam toen ik de Aviatis intikte)

Laco Paderborn, 42mm, automaat, Flieger, mooie beadblasted kast en onvervalste ‘heritage’

https://shop.laco.de/de/Paderborn.html

Stowa Flieger? prima prijs-kwaliteit verhouding en met 40mm een prettig dragend horloge.

Ik zoek er 1 met een gestikte bruine of zwarte lederen band. Niet echt voorkeur voor een flieger, duiker of iets dergelijks. Als de analoge klok maar niet te saai er uit ziet, er moet bijvoorbeeld wel een datum op staan, daarnaast is een glasbodem ook een vereiste en het liefst ook een schroefkroon.
Zo´n Laco is inderdaad best mooi, een beetje a la Zeno Watch Basel. Dacht eerst dat het een vrij modern merk is, maar zie nu dat hier toch een rijke historie aan vooraf gaat. Voorzien van Citizen Miyota uurwerk. De meeste wel zonder datum. Enkele moderne Stowa´s zien er inderdaad hetzelfde uit, alleen iets minder keuze. Maar bedankt voor de tips, ik neem deze zeker mee. Meer tips zijn welkom!!

Wellicht interessant om eens een kijkje te nemen op de website van Archimede.
http://www.archimede-watches.com.

Hamilton Pan Europ. Voldoet aan alle criteria, en 80 uur gangreserve.

Tissot PR516 Heritage (volgens mij alleen nog 2e hands) met zwarte of blauwe dial.

Mido Multifort, witte of zwarte dial

Hamilton.

Goed gemaakt, zeer betrouwbare ETA’s en een lekker eigenwijs merk met uitstekende prijs/kwaliteits verhouding.

Zit inderdaad eens te kijken naar Hamilton. Best veel mooie exemplaren met voor de prijs veel erop en eraan. Kende het merk wel al, maar dacht altijd dat het Amerikaans was, zie dat het nu Zwitsers is. Mijn Timex vind ik qua kwaliteit echt tegenvallen, na een aantal maanden gebruik kreeg ik de kroon niet meer op de juiste stand om de datum aan te passen :frowning:

Het is van origine Amerikaans, maar het is verhuisd naar Zwitserland.

De laatste Amerikaanse Hamiltons zijn uit 1968. Toen is men gestopt. De (nu) Swatch Group heeft in 1971 de merkrechten gekocht.

Ik zou eens kijken naar een Damasko (bijv DA36 €1100,-) is overigens ietsje duurder of een Sinn 104 € 990,-
Succes !

Een leuke Oris Big Crown chrono? Ik heb deze gehad, topper(niet mijn foto):smile:

Misschien vind je hier in de gallery wat geschikte modelletjes

http://www.ravenwatches.com/gallery/

( micro brand / Miyota uurwerk )

Steinhart NAV B modellen wellicht, al dan niet Chrono.? Tussen de 500 en 900 euro nieuwprijs. Geen merk met history, wel goede specs voor dat geld.

Ik kan je een gloednieuwe Hamilton Jazzmaster GMT Auto zeer aanraden :smile: .
type H32605551

1 like

Een hele mooie, nu te koop :wink:

Of natuurlijk:

http://www.horlogeforum.nl/t/tk-tr-hamilton-khaki-pilot-pioneer-auto/66028

Succes met je zoektocht!

Er is best wel wat fraais en kwalitatief goeds te koop in deze prijsklasse. Even wat ideeën.

Hamilton Intra-Matic

Tissot PRS516
Deze heb ik zelf; erg fijne klok!

Certina DS-1 Powermatic

Seiko SDGM001

Davosa Traveller GMT