Tiptop horloge met Buser 75 uurwerk

Ik heb dit horloge uit elkaar gehad. (Wel heel voorzichtig gedaan ivm mogelijk radium)
Volgens mij zit er een buser 75 uurwerk in. Op de veerton zat geen deksel. Ik kan me niet voorstellen dat dit echt zo hoort, maar kan op het internet geen plaatjes of info vinden. Of is het de bedoeling dat de brug de veerton afsluit? Iemand die er iets meer over kan vertellen? Het horloge loopt nu niet en kan natuurlijk “voor de mooi” in mijn “schattenkastje” blijven staan, maar het zou zo leuk zijn als het weer zou werken. Kan ik de veerton ook afsluiten met een ander plaatje bijvoorbeeld? Een donoruurwerk heb ik ook nog niet kunnen vinden.

1 like

Die van jou is geen cilinderwerk, zit gewoon netjes een anker in. :slightly_smiling_face:

Zou best kunnen dat de veerton niet afgesloten is. Zag je vroeger wel vaker, vooral bij goedkopere binnenwerken. En de brug is inderdaad ruim groot genoeg daarvoor.

1 like

Was me niet eens opgevallen :rofl:, maar het uurwerk ziet er echt precies hetzelfde uit, zowel boven - en onderkant…:thinking: Maar geen dekseltje op de veerton kan dus wel kloppen. Hartelijk dank voor je reactie! Weer wat geleerd!