Tis dit makkelijk?

Ik zie dit horloge aan de lopende band bij e bay.
Is de tijd makkelijk af te lezen?
Went dat snel, heeft iemand ervaring hiermee?
De tijd is twaalf voor elf, toch?

12 voor 11 is het inderdaad

even wennen misschien, maar je hebt het zo door :slight_smile:

Is dit niet gewoon een soort benadering van de een-hands horloges van bv. Meistersinger?

En is dit wel een echte tourbillon? Als 'ie zo vaak op eBay wordt aangeboden dan zit er waarschijnlijk een Chinees uurwerk in, of zo’n zgn. “Eastern ETA”?

Het is een echte tourbillion

Ook zijn vele onderdelen van dit horloge 1 op 1 uitwisselbaar met het tourbillion van brequet

Heb een aantal juweliers het horloge laten testen en waren erg onder de indruk

en die wijzer aanduiding kan “bedrog” zijn kijk maar eens schuin op je eigen horloge.

Ik heb er ook al een topic van gemaakt, maar vraag het hier nog maar eens: wat is nu een Tourbillon???

Nee, het bewijst dat dit soort Chinese horloges toch vaak niet echt goed zijn, mmechanisch en/of qua afwerking.
Of de uren of de minutenwijzer van deze regulator staan niet goed. En dat op een reclamefoto… :stuck_out_tongue: De prijs is laag, de kwaliteit ook…

zonder de tourbillion en het lelijke logo was het geen rare klok geweest trouwens, visueel.

ben wel heel erg benieuwd welke onderdelen 1 op 1 uit te wisselen zijn met een Breguet tourbillon :smiley: :smiley:
Het uurwerk lijkt in de verste verte niet op een Breguet; het is qua tourbillon construktie nog het beste te vergelijken met een Blancpain, maar als er meer dan een paar schroefjes hetzelfde zouden zijn als zo’n Zwitsers uurwerk, dan zou me dat al erg verbazen.
Ik vind het trouwens wel een erg mooi horloge, en naar mijn mening is 500 euro belachelijk weinig geld voor zo’n klokje.

Patrick ik heb je een PM gestuurd.

hmm heb geen nieuwe PM’s ontvangen :frowning:

email mij anders even op patrick_hanhart@xs4all.nl