Tsja, je zit wat te klooien, ziet dat Miyota 9075 true gmt een leuk binnenwerkje is, nog wat verder gekeken en kom zo maar uit in Korea.
Merk Tissell, nog nooit van gehoord, maar ziet er goed uit, en is inmiddels onderweg
Iemand al ervaring met dit merk?
Sinds de opkomst van AliExpress horloges is Tisell een beetje achtergelaten naar mijn idee.
Tisell is met 1 S. FTFY…
Naar mijn idee ten onrechte.
Ik heb er een, al sinds 2015. Mooie horloges. Goed afgewerkt. Chinees uurwerk ( ik denk Seagull ) in mijn exemplaar. Destijds nieuw, rechtstreeks bij Tisell besteld in Korea.
Originele bandje wat er op geleverd werd is k… met dt, dus daar heb ik zelf iets anders voor gefabriceerd.
De aandacht is inderdaad, misschien door het grote Chinese horloge aanbod op Ali Express, wat weggezakt, dat komt ook omdat zij niet leveren via Ali Express, maar voornamelijk rechtstreeks uit Korea.
Aantrekkelijke prijzen, lots of value for the money / bang for the buck, naar mijn idee.
Ik weet niet of dit model momenteel nog geleverd wordt, maar genoeg moois te zien op de actuele site.
De foto van de achterkant, met het uurwerk, is van de Tisell site, de andere foto’s zijn van mezelf.
Kijk verder hier op HF voor meer info met gebruik van de zoekfunctie rechtsboven:
Dank voor het corrigeren van de naam, mijn Koreaans is wat roestig
Het horloge komt wel met een “glide lock” als ik het goed begrepen heb.
Is bijzonder prettig heb ik inmiddels ondervonden.
Aha, Tisell is binnen?
Fotootje erbij.
Ja dit is zeker waar. Toen ze opkwamen had je alleen Parnis en Tiger Concept en was Tisell echt stukken beter qua kwaliteit homages. Een paar jaar later en je hebt Steeldive, Merkur enzovoorts. Daardoor is Tisell wat minder bijzonder geworden.
Mijn eigen ervaring: de twee Sub-homages die ik heb gehad waren van uitmuntende kwaliteit. Liepen heel accuraat met een 9015 erin, waterdicht (dat was in die tijd nog niet zeker, zie Tiger Concept), glidelock die weliswaar wat stroef was maar goed werkte. Wel heb ik eens gehad dat Mr. Tisell een horloge opstuurde wat nooit aankwam (tracking liep ook dood) en daarna deed alsof het mijn probleem was. Gelukkig was daar de Paypal-chargeback.
Zo snel zijn die Koreanen ook niet.
Echter zo n zelfde band en sluiting zit er op de San Martin.
Foto s doe ik op verzoek niet aan, Google is your friend
Welk model heb je besteld? Als ik dat weet kan ik vriend Google aan het werk zetten om het te bekijken…
Wat is een ‘glide lock’? Iets met een band/bracelet/gesp/ sluiting of zo?
Ben ik ook benieuwd naar…
@hendrik kan wat misterieus doen.
Volgens mij is dat een Rolex dingetje…
Zie filmpje
@hendrik zal het wel verder toelichten, hoop ik.
Hoop ik ook! Met foto’s!
Als mensen opgewonden raken van deze wel heel prettige clasp:
hij is los te koop bij San Martin
4 tientjes als ik het wel heb