Dag allemaal,
Ik heb hier een Tissot klokje (T92.1.586.41) dat de tijd prima bijhoudt maar de chrono maar deels werkt., de sec en min werken prima maar de 1/10 seconden (linker counter) wil maar niet lopen.

Ik dacht dat het mogelijk aan de batterij zou liggen, maar dat is niet het geval.
Is het uurwerk gewoon defect of valt er nog wat aan te doen?
Mocht iemand een handleiding hebben van dit horloge dan hou ik me aanbevolen. Ik kan er niet veel over vinden op het internet en ook niet op de Tissot site.
Dank voor jullie hulp.
Hoi, vervelend want het is een leuk horloge. Ik zou inderdaad eerst een handleiding raadplegen, hieraan kan ik je helaas niet helpen. Wat bij mijn quartz horloges nog wel eens wou helpen als de sec. of min. wijzers van de chronograaf niet goed op 0 gingen, is de kroon uittrekken de de pushers indrukken. Mogelijk dat dit ook jou probleem oplost. Niet meteen proberen, eerst een handleiding lezen!
Succes en groet,
Victor
Beweegt ie niet pas als je hem stil zet? Dus chrono laten lopen, bij stop zetten geeft de linker wijzer de tienden van seconden aan.
Bij sommige quartz chronografen had ik in het verleden wel eens het probleem dat een van de chronograaf wijzers (tienden, minuten, uren) niet op 0 resetten. Wat ik dan deed was, als de chrono NIET aan stond, de kroon naar de eerste (meestal datum instelling) of tweede positie (meestal tijdsinstelling) trekken en dan op een van de twee pouseurs drukken. Meestal kon ik daarmee de wijzers stap voor stap weer instellen op de 0.
Mogelijk werkt dit bij jou ook om het probleem te verhelpen. Ik zou echter eerst proberen een handleiding te acherhalen! Bij mij is er met bovenstaande nooit iets stuk gegaan maar die garantie kan ik voor jou natuurlijk NIET geven… 
Succes en groet,
Victor
Nee MartijnV, hij beweegt totaal niet, wat je ook doet hij blijft lekker op dezelfde positie.
De Sec en Min krijg ik prima gereset op 0 en die lopen verder zonder problemen. De linker lijkt op de een of andere manier losgeraakt te zijn van de rest?
Ik ben er uit!!
Niet dat ik weet waarom de linker counter niet werkt maar ik ga het horloge niet meer dragen. Ik wil een MONSTER!!
Ik heb nog geen duikers en een Seiko Monster spreekt me zeker wel aan. Met name de zwarte SRP307J
Is het haalbaar om deze Tissot te ruilen voor een monster? of praat ik onzin?
Nog wat foto’s voor een goede indruk: