De laatste tijd steek ik weer meer tijd en vooral geld in vintage horloges. Ik heb een tijd lang duurdere modellen gekocht maar deze verkocht ik na een tijdje weer omdat ze me niet echt bevielen. Of je hebt een klik met een horloge of niet. Daar baseer ik me nu meer op. Heb ik er een klik mee, dan koop ik, heb ik dat niet, dan is het voor de volgende. Het was ook zo dat ik soms verkocht met verlies op dat horloge en zo blijf je niet bezig! Zo heb ik afgelopen week deze Tissot met caliber 2141 gekocht. Hij is onderweg en dinsdag verwacht ik hem. Sober, niks speciaals maar mechanisch en het werk van Omega die het caliber 625 noemde. Dit vind ik persoonlijk nog het mooist. Niet teveel prul eraan, hooguit een datum maar meer moet voor mij niet. Ik mis misschien wel een centrale secondewijzer of op de 6 was nog mooier geweest maar dit vind ik persoonlijk ook ok. Als ik eentje kan vinden met een blauwe plaat dan koop ik die ook. Voor zover ik weet zijn er 2 gemaakt. Met een zilveren en blauwe plaat. Kan zijn dat er nog andere dials gemaakt zijn in andere kleuren, dat zou kunnen. Velen onder jullie zullen dit wel weten!