TISSOT 85005 automatic real or fake?

Hallo,

Ik ben nieuw op deze forum… Ik ben al een tijd bezig met horloges verzamelen. Op internet kwam ik deze Tissot tegen:




Ik ben intresse om deze horloge te kopen, heel zeldzaam model uit de jaren '80. Ik vraag me alleen af of deze wel echt is, op internet zie ik op de dial een vierkante “T” als logo en op het uurwerk ziet de ingegraveerde Tissot keurmerk er anders uit.

Ik hoop dat er hier leden zijn die mij hiermee kunnen helpen.

Bvd!

Met vriendelijke groet,

Yigit

1 like

Welkom Yigit! Helaas kan ik je niet helpen met info over de Tissot.
Veel plezier op het forum.

Dankjewel :slight_smile: … ah dat is jammer. Ik twijfel namelijk omdat ik deze gravering op het uurwerk niet eerder heb gezien van Tissot.

Yigit welkom.

Ik heb het logo op de wijzerplaat nog niet eerder gezien en ook de bezel en het uurwerk kloppen volgens mij niet. Ik zou er met een grote boog omheen lopen maar ben geen deskundige.

Welkom,

Ook geen deskundige op dit gebied, echter lijkt de datum ook niet echt mooi gecentreerd? Vaak is dit iets wat aangeeft of een klok echt is of niet.

Ik zou het niet proberen.

Het komt natuurlijk voor dat merken kleine aanpassingen in een model aanbrengen (zoals andere wijzers, andere bezel, etc…)

Wanneer ik Google kom ik weinig van dit model Tissot tegen, dus vergelijken wordt ook lastig, wellicht dat iemand hetzelfde model heeft of heeft gehad en je verder kan helpen.

Hi Ergo,

Je bevestigt inderdaad de punten waaraan ik ook twijfel. Wijzer plaat en bezel zou er zo uit moeten zien:

Maar zoasl @JimSoul al aangeeft twijfel ik omdat er kleine aanpassing gedaan kunnen worden gedurende de productie periode.

Het gaat trouwens om begin jaren 80 Tissot 85005

Stel je voor dat je die Tissot gaat namaken, dan vergeet je toch niet de opgelegde T op het wijzerblad… of ?
Zou ook een legitiem horloge kunnen zijn…

Waar op ‘het internet’ kom je deze tegen? Dat zegt misschien al iets over of deze echt is.

En een 12-kantige fluted bezel lijkt me niet echt. En de datum. En het datumvenster. En de speling op de bandaanzet. En de missend T. En als je hard poetst is je goud weg. En, en, en…

Precies Chlorophyl ik vind het maar apart… Ik weet dat het een moeilijk verkrijgbaar model is waar heel weinig van gemaakt is destijds. Maar deze funky aanpassingen heb ik nog nooit eerder gezien.

Ik kwam deze horloge tegen op marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1321109499

Bij mijn weten staat er ook altijd een jaartal onder de Tissot markering in het uurwerk.

Goed punt van de opgelegde T, het logo met dat lettertype heb ik alleen nooit eerder gezien.

Let wel, de maat is 30 mm en daarmee vrij klein. Hier een voorbeeld met duidelijke foto’s: https://uhrforum.de/threads/unbekannte-tissot-automatic-fake-oder-echt.298536/

Idd veel te veel verschillen met de door jou doorgestuurde horloge, die post had ik ook al gezien. Dat is een echte… kan ik met zekerheid zeggen. https://uhrforum.de/threads/unbekannte-tissot-automatic-fake-oder-echt.298536.

Pfff Twijfels twijfels twijfels

Niks twijfels. Let op de details van het uurwerk alleen al.

tissot-fake tissot-real

Laat liggen!

Welkom. Bij twijfel niet kopen…

Je hebt helemaal gelijk… laat hem liggen :slight_smile:

Iedereen bedankt voor het meekijken/denken

1 like