Tissot afgeschreven?

Brutus Schreef:

de eerste de beste juf, die toevallig net ff

nodig naar het toilet wilde…:wink:

Het zal je eerste het/de beste kind, zuster, moeder, oma maar wezen.
Dan ben je mooi in de aap gelogeerd in deze tijd van werkloosheid.
Op de barricades voor meer vrouwen in hoge posities!

Zie hier een artikel over de batterij vervangen van een Tissot T-Touch Expert ziet er toch wel goed uit.

http://forums.watchuseek.com/f62/how-change-tissot-touch-expert-battery-pics-726957.html

Inca Schreef:

Inderdaad weet je niet, uit dit verhaal, hoe er
met het horloge is omgesprongen.
Alhoewel, wat moet daar onder vallen? De juwelier
heeft aangegeven dat het niet
gerepareerd kon worden. De staat waarin het
horloge zich bevond verteld dit verhaal niet.

Verder vind ik het verhaal van Orisfan (Herman)
helemaal niet sterk.
Degene waar hij het eerst aanklopte is de eerst
verantwoordelijke voor de verkoop.
Deze bood aan een nieuwe voor €225 of reparatie
voor €180 in dit geval.
Daarop moet je je keus maken.
Dat je achteraf goed behandeld bent is mooi, maar
is niet een tegenovergestelde ervaring.
Dat is alleen omdat de producent wel zijn
verantwoordlijkheid nam.

Ook is het niet des Consumentenbonds om zich af te
laten schepen.
Al vind ik wel dat ze wat meer druk bij de
importeur hadden moeten leggen,
maar als die niet reageert wordt het wel heel
moeilijk natuurlijk.

Even duidelijk stellen: het gaat niet om mijn
horloge, zoals jullie begrepen zullen hebben.

Met vriendelijke groet,
Inca

Waarom zouden ze meer druk bij de importeur moeten leggen? De consument heeft niets met de importeur te maken, net zoals de importeur enkel uit coulance met een klant te maken heeft. En dat is maar goed ook, want het zou wat zijn als de verkoper je gaat lopen doorverwijzen en dat jij als klant weer de leverancier achter de broek moet zitten.
Het is aan de dealer om met een oplossing te komen, niet de importeur. Je koopt iets bij een dealer en niet direct bij een merk. Ik vind het dan erg zwak om zo te hakken op een importeur, terwijl juridisch alles volledig bij de verkoper ligt. Noem dan de dealer bij naam dat hij zich verstopt achter z’n importeur en zich niet aan de garantie wetgeving houdt. Ik ben een groot voorstander van rechten van consumenten, maar dit slaat de plank mis.
Juridisch ligt het theorisch - minimaal 2 jaar garantie en daarna hangt het af van de levensduur van het product en krijg je een discussie over of het stuk had mogen gaan en in hoeverre de consument op moet draaien voor kosten. In de praktijk gaat het allemaal niet zo makkelijk met die levensduur en hoe de verdeling moet zijn van wat de consument zelf betaald en dergelijke. Er is weinig jurisprudentie over horloges, mede omdat het om niet heel erg veel geld gaat. Dan geeft één van de partijen vaak wel toe om kosten te voorkomen.
In een geval zoals deze is het lastig te zeggen, omdat er niets wordt gezegd over wat er nu daadwerkelijk mis is met het horloge. Maar goed het is natuurlijk een verhaaltje in een paar regels.

Mijn conclusie: de dealer zet zich niet goed in voor de consument als het echt een onredelijk defect is, rekening houdend met de levensduur. De Consumentengids gooit alles neer bij een importeur, wat juridisch niet klopt. De consument kan beter met z’n rechtsbijstand gaan klagen bij de dealer, dat zet tenminste zoden aan de dijk.
Overigens siert het een importeur natuurlijk wel om met een goede oplossing te komen. Dat zal ook de morele crux zijn van het stukje, maar laat ze zich richten op Apple of andere bedrijven zich de regels nog veel erger aan de laars lappen en veel meer ‘slachtoffers’ hebben.

Staat nu te koop op marktplaats zie

http://link.marktplaats.nl/648365567

Voor 125 eurootjes

Je ziet in veel takken van detailhandel (voornamelijk internet) bedrijven die rechtstreeks naar de fabrikant verwijzen voor garantie.
Als dit de afhandeling bespoedigt is het prettig natuurlijk, maar ik krijg ook weleens de indruk dat er bedrijven zijn die nauwelijks nog beseffen dat zij zelf een rechtstreekse plicht naar de consument hebben.
Onlangs mailde ik n.a.v. een klein verschil van mening met de klantenservice (volgens mij de vrouw van de eigenaar) van een webwinkel. Op mijn suggestie dat vermelden van de algemene voorwaarden op de site toch wel een must is, kreeg ik de reactie dat dit helemaal niet hoefde bij kleine bedrijven :z