Tissot afgeschreven?

Hallo Forummers,

Deze maand in ‘Stekeligheden’ van de Consumentengids:

Hebben er meer dezelfde ervaring?

Met vriendelijke groet,
Inca

Schandalig en zelfs in strijd met de wet. De normaal geachte levensduur zal veel langer zijn dan 2,5 jaar en dan kannde leverancier zich niet op dit standpunt stellen, althans ermee wegkomen.

Kijk even op google onder europeese garantie regels

Het zullen vast incidenten zijn, maar ik lees teveel over T-Touch klokjes die kapot gaan. Zou er niet zo snel een durven kopen…

Conformiteitsbeginsel moet toch enige verlichting bieden lijkt me?

Kan gebeuren, maar als importeur ga je daar zo niet mee om.
Coulance zou zijn b.v. een nieuwe voor 150 euro.
Maar wat is een goede en nette gebruikte nog waard?

Ik heb ook een t-touch, die ouder is dan 2,5 jaar en ging vorig jaar ook kapot.

Ik kreeg de aanbieding om voor € 225 een nieuwe te kopen of de oude voor € 180 te repareren. Ik koos voor reparatie.
Het horloge kwam als nieuw terug en hoefde niets te betalen. Kreeg zelfs een mooi “reiskoffertje” voor het horloge er bij kado.

Dus mijn ervaringen zijn precies tegenovergesteld.

Groet
Herman

Mijn vader heeft een Tissot PRC 200 gekocht. Hij heeft ook erg veel problemen. Loopt niet op tijd en nar 2,5 jaar stopt het gewoon geheel met lopen tijdens het dragen.

Om eerlijk te zijn zou ik nooit meer een nieuwe Tissot kopen. Ik hoor veel te vaak dat een nieuwe aangeschafte Tissot niet langer meegaat dan 2,5 jaar.

De vintage klokjes van dit merk hebben goede uurwerken, maar de nieuwe uurwerken zijn voornamelijk baggeruurwerken.
Maar goed, waarom zou je voor een chronograaf een nieuwe uurwerk met veel plastic erin en maar 17 stenen gebruiken, in plaats van een eta 7750 uurwerk, wat zich inmiddels wel heeft bewezen als een goed en betrouwbaar uurwerk.

Nu vraag ik me af: ‘Zouden we Tissot nog wel tot de betere horlogemerken moeten rekenen?’.

In de touch zit veel elektronica en dat gaat maar zoveel jaar mee.

Ja hoor heb verschillende Tissot horloges gehad wel met een Eta uurwerk (2824 of 7750) erin en is me altijd prima bevallen. Mijn docher heef een dames T-Touch Nascar van ruim 3 jaar oud ze heeft hem elke dag om doet het prima zelfs nog geen batterij wissel nodig gehad.

koen Schreef:

Mijn vader heeft een Tissot PRC 200 gekocht. Hij
heeft ook erg veel problemen. Loopt niet op tijd
en nar 2,5 jaar stopt het gewoon geheel met lopen
tijdens het dragen.

Om eerlijk te zijn zou ik nooit meer een nieuwe
Tissot kopen. Ik hoor veel te vaak dat een nieuwe
aangeschafte Tissot niet langer meegaat dan 2,5
jaar.

De vintage klokjes van dit merk hebben goede
uurwerken, maar de nieuwe uurwerken zijn
voornamelijk baggeruurwerken.
Maar goed, waarom zou je voor een chronograaf een
nieuwe uurwerk met veel plastic erin en maar 17
stenen gebruiken, in plaats van een eta 7750
uurwerk, wat zich inmiddels wel heeft bewezen als
een goed en betrouwbaar uurwerk.

Nu vraag ik me af: ‘Zouden we Tissot nog wel tot
de betere horlogemerken moeten rekenen?’.

Hennie Schreef:

In de touch zit veel elektronica en dat gaat maar
zoveel jaar mee.

Waarom gaat electronica maar een aantal jaar mee ?? Zijn toch gewoon printplaatjes of vergis ik me ?? wat kan daar kapot aan ??

Misschien allemaal massaal ons ongenoegen uitspreken en dan de importeur verwijzen naar dit topic :slight_smile: zal ie wel op prijs kunnen stellen :slight_smile:

koen Schreef:

Maar goed, waarom zou je voor een chronograaf een
nieuwe uurwerk met veel plastic erin en maar 17
stenen gebruiken, in plaats van een eta 7750
uurwerk, wat zich inmiddels wel heeft bewezen als
een goed en betrouwbaar uurwerk.

Er is niets mis met het gebruik van kunststof. Door het zelfsmerende effect daarvan kan je op een aantal plekken lagerstenen uitsparen. Het is een al lang bewezen concept. Overigens is dit chronograaf uurwerk sterk verwant aan de oude Lemania 5100, die zich zeker bewezen heeft.

Nu vraag ik me af: ‘Zouden we Tissot nog wel tot
de betere horlogemerken moeten rekenen?’.

Geen idee, zelfs niet of het dat ooit was.

Erosie van de printplaat en printbreuk kan voorkomen.

Tuurlijk dat snap ik maar niet na 3 jaar. Als dat het excuus is dan kun je de conclusie trekken dat het rommel is.

Hennie Schreef:

Erosie van de printplaat en printbreuk kan
voorkomen.

Kan misschien, maar hoort niet. Dan is er toch echt bezuinigd ergens. Een horloge van laten we zeggen €200,- of meer hoort mijns inziens toch echt minimaal twee-drie batterijwissels mee te gaan. Jaar of 10 verwacht ik toch echt minimaal. En van een T-touch van 500,- of meer nog wel meer.

Altijd moeilijk om zo’n berichtje op de juiste waarde te schatten.
Het horloge is bijvoorbeeld, voor zover ik het heb begrepen, alleen maar bij de winkelier geweest en niet bij de importeur…
Er staat ook niet bij hoe er met het horloge is omgesprongen…
Het corroderen kan zomaar zijn ontstaan doordat het een etalagemodel is geweest, waarvan de rubbers zijn uitgedroogd.

Het feit dat een consumentenorganisatie geen antwoord zou krijgen bij navraging van zoiets, is natuurlijk niet te verdedigen.
Persoonlijk denk is dat men niet heeft doorgevraagd en men zich heeft laten afschepen door de eerste de beste juf, die toevallig net ff nodig naar het toilet wilde…:wink:
Bij dat soort grote firma’s is het zaak de juiste persoon te pakken te krijgen. Dat zie je wel aan het horloge van Stef.

Maar toegegeven: de kop van het artikel is i.i.g. lekker smeuig.

Stond hier op het forum niet eenzelfde soort verhaal onlangs ??? Ook met een Tissot ??? Als de importeur Swatch Group NL is… Dan weet ik genoeg. Hun beste horlogemaker heeft een cal 861 van mij (jaar of 13 terug) echt compleet geruïneerd…

Inderdaad weet je niet, uit dit verhaal, hoe er met het horloge is omgesprongen.
Alhoewel, wat moet daar onder vallen? De juwelier heeft aangegeven dat het niet
gerepareerd kon worden. De staat waarin het horloge zich bevond verteld dit verhaal niet.

Verder vind ik het verhaal van Orisfan (Herman) helemaal niet sterk.
Degene waar hij het eerst aanklopte is de eerst verantwoordelijke voor de verkoop.
Deze bood aan een nieuwe voor €225 of reparatie voor €180 in dit geval.
Daarop moet je je keus maken.
Dat je achteraf goed behandeld bent is mooi, maar is niet een tegenovergestelde ervaring.
Dat is alleen omdat de producent wel zijn verantwoordlijkheid nam.

Ook is het niet des Consumentenbonds om zich af te laten schepen.
Al vind ik wel dat ze wat meer druk bij de importeur hadden moeten leggen,
maar als die niet reageert wordt het wel heel moeilijk natuurlijk.

Even duidelijk stellen: het gaat niet om mijn horloge, zoals jullie begrepen zullen hebben.

Met vriendelijke groet,
Inca

Inca Schreef:

Inderdaad weet je niet, uit dit verhaal, hoe er
met het horloge is omgesprongen.
Alhoewel, wat moet daar onder vallen? De juwelier
heeft aangegeven dat het niet
gerepareerd kon worden. De staat waarin het
horloge zich bevond verteld dit verhaal niet.

Verder vind ik het verhaal van Orisfan (Herman)
helemaal niet sterk.
Degene waar hij het eerst aanklopte is de eerst
verantwoordelijke voor de verkoop.
Deze bood aan een nieuwe voor €225 of reparatie
voor €180 in dit geval.
Daarop moet je je keus maken.
Dat je achteraf goed behandeld bent is mooi, maar
is niet een tegenovergestelde ervaring.
Dat is alleen omdat de producent wel zijn
verantwoordlijkheid nam.

Ook is het niet des Consumentenbonds om zich af te
laten schepen.
Al vind ik wel dat ze wat meer druk bij de
importeur hadden moeten leggen,
maar als die niet reageert wordt het wel heel
moeilijk natuurlijk.

Even duidelijk stellen: het gaat niet om mijn
horloge, zoals jullie begrepen zullen hebben.

Met vriendelijke groet,
Inca
°°°°°°°°°°°°°°°°°

Sterk of niet, ik vertel gewoon mijn ervaring.

Groet

Iemand hier weleens een T-touch opengemaakt? Op het achterdeksel zit gewoon een stukje gaas waarachter de sensoren zitten, water loopt er zo in en daar ga je niet zo snel vanuit. Ookal zegt 'ie 30m WR (wat inderdaad spatwaterdicht is).

Stelt echt niets voor en toen ik dat zag was ik er wel klaar mee.