Beste forum leden …
Deze heb ik onlangs in mijn bezit .Van de eerste koper is 45 j oud en ligt al jaren stil .
Toen der tijd werkte hij nog maar momenteel niet .
Wat ik er mee zal doen weet ik nog niet .Maar ik zou hem wel graag eens open krijgen .
Weet iemand waar ik het desbetreffende tooltje kan kopen .
Als je het me vraagt liefst op Alli expres m.a.w. niet te duur dus.
Met tape of een balletje heb ik nog nooit zo’n deksel los gekregen want ik heb nog horloges met dit type .
Wie heeft er informatie over v me ? Ik hoor het graag
Zoiets zou je kunnen proberen.
Ik gok een 782 caliber.
En glaasje maat 306
784-2 bedoel je
Glaasje niet vervangen als dat niet absoluut noodzakelijk is, anders krijg je die chapterring niet goed meer vast, die zit namelijk aan de binnenkant in het glas geklemd. Zolang het niet gebarsten is gewoon polijsten.
Wijzerplaat is waarschijnlijk oorspronkelijk blauw geweest, maar deze lak was vrij slecht waardoor ze onder invloed van zonlicht soms volledig naar messingkleur verkleurden.
Is het een automaat? Oops, niet goed gekeken.
Is ook vrijwel onleesbaar op de foto’s, maar een PR 516 GL is altijd een automaat.
Ik had dan ook beter de topic titel kunnen lezen
Oh ja inderdaad
Balletje werkt bij mij altijd.
Op het gevaar af brutaal te zijn: Mocht je hem niet meer willen houden, dan neem ik hem graag van je over. Ben al een hele tijd op zoek naar een paar goede wijzers voor een PR516…
Gebruik een goede opener, want voor je het weet heb je een behoorlijk gekrast achterdeksel. En niet te duur is vaak slechte kwaliteit. Volgens mij kan je beter eens langs een horlogemaker om 'm open te laten maken.
Nog beter is om een horlogemaker te zoeken op het forum, die het horloge een beurtje geeft. Als ie goed heeft gelopen, zal dit waarschijnlijk voldoende zijn.