Ik denk niet dat een movement inspectie je die duidelijkheid gaat geven.
Jij zegt het, ik dacht het (maar was nog voorzichtig) 🥸
Als je ook maar een beetje een timmermansoog hebt, is dit een “total fail”.
Heb de iPad er nu bij voor flink uitvergroten, bijv. die twee cijfers in het datum venster
Die ook ja!
Kijk, en hiervoor heb ik mij ingeschreven op dit forum, hier heb ik wat aan, geld bespaart. Zeker de datum, wat ik eerst niet zag, is inderdaad qua grote van de cijfers ongelijk.
Hartelijk dank allemaal👍
Die ongelijke grootte is niet perse verkeerd, zie mijn echte Tissot. Het datum venster is niet bij alle horloges rechthoekig.
Over de rest: dat laat ik aan de deskundigen over maar ik weet dat @PeterLC al heel wat horloges gezien en geserviced heeft dus als hij “fail” zegt…
In het blauwe gedeelte van het HF kom je regelmatig mooie vintage horloges te koop tegen.
Klopt, maar jouw datumvenster is ook niet perfect rechthoekig. Spelen ze hier leuk op in. Dead-giveaway voor “gerommel” is dat bij het horloge van de TS, de twee S-en niet exact onder het logo staan.
Nee het datum venster is op alle mogelijke manieren een soort van rond gemaakt met de wijzerplaat mee.
Het vreemde is dat de cijfers pas in grootte gaan verschillen vanaf de 21e
Tissot 2481
Dank, blijft toch ook het logo doorslaggevend, deze staat niet recht onder de T
Nee, zoals hierboven al gezegd: er klopt van alles niet. Uitlijning, logo. De bovenkant van de T klopt niet volgens mij, die rondingen, vergelijk m met de mijne.
Onderaan: T Swiss Made T is ook niet symmetrisch qua font grootte.
Gewoon afzeggen, lekker hier blijven rondhangen (heel leerzaam en gezellig) en via betrouwbare kanalen een mooi vintage horloge kopen.
Welkom op het HF!
Je conclusie is juist, dit is inderdaad geen Tissot. Het is een R.Jaquet waar iemand het merk van af gepoetst heeft en er vervolgens wat slordig Tissot op gestempeld.
Eerste weggever is incabloc. Bij Tissot staat nooit incabloc op de wijzerplaat. Net zomin als het aantal jewels trouwens, maar dat staat er bij deze dan weer niet op.
Het uurwerk zou je in dit geval op het verkeerde been zetten omdat er wel een Tissot uurwerk in zal zitten. Tissot leverde namelijk uurwerken aan R.Jaquet.
Hier een exemplaar waar het originele merk nog op staat:
Dit dus