Tissot Automatic Incabloc

Goedenavond allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zoek mensen die mij meer kunnen vertellen over een Tissot horloge.
Tissot Automatic, Incabloc. Sn 50003 10
Ik dacht te hebben gelezen dat deze uit 1961 dateert. Veel online gezocht maar kan dit model met deze wijzerplaat, rode secondewijzer en rode uuraanwijzing nergens vinden. Ook de extra ring met minuutaanwijzing vindt ik apart.
Kan iemand mij meer vertellen over dit type horloge.Dank!

3 likes

Foto’s?

Oeps, excuus. Ik kijk hoe ik dit kan doen

1 like

Op dat knopje klikken.

2 likes

tabel met serienrs voor tissot
dit model lijkt mij een stuk jonger dan 1961, wel een mooie

Op het

Dank voor het schema, als ik kijk dan is het 1961.

Dat rood vind ik ook wel apart en nog niet eerder gezien bij Tissot. Twee keer Swiss op de wijzerplaat is ook vreemd. Logo staat niet centraal onder de 12-marker, het geheel lijkt wel huisvlijt :thinking:

Hoe ben je aan deze Tissot gekomen en kan je achterdeksel voorzichtig opendraaien voor een blik op het mechanisme?

2 likes

Ik ga morgen kijken voor het horloge, heb het nog niet in bezit. Swiss staat inderdaad ook aan onderkant wijzerplaat waar het ook hoort. Heb wel vaker gezien bij Tissot dat het extra op de wijzerplaat wordt benadrukt. Ik zal morgen vragen of ik het horloge mag openmaken voor een check😅

Deze kastvorm kan onmogelijk uit 1961 zijn. Ik denk al gauw aan pakweg 8 jaar later.

2 likes

Stainless steel back voor een 60s Tissot vind ik wel vreemd. Verwacht beter van dat merk dan een verchroomd kastje.

2 likes

Dank voor het bericht, ik ga ervan uit dat het achterdeksel origineel is maar het zou mogelijk kunnen zijn dat het achterdeksel niet in lijn ligt met het model kast.

Ik denk dat je beter gewoon nog even verder zoekt. Bijeen-geraapte semi-correcte vintage horloges zijn een ware plaag, en zeker ook in het bescheidener prijs-segment zoals hier. Of wellicht weet (Tissot-kenner) @wbcoupe meer…?

5 likes

Ik kijk morgen of ik het uurwerk kan bekijken, zodra het horloge is gekocht zal ik foto sturen.
Dank!

Pas op he! :face_with_raised_eyebrow: Lijkt me niet de juiste volgorde…

1 like

Klopt, ik bedoel dat ik morgen kan beoordelen of de koop doorgaat adhv een uurwerkinspectie.

1 like

Wat gaat die inspectie je leren?

1 like

Of het niet een bijelkaar geraapt horloge is😁

1 like

Nou, ik heb je foto eens uitvergroot en ik zou deze lekker laten liggen. Niet eens langsgaan. Deze komt vrijwel zeker uit India. Er klopt echt niks van de wijzerplaat. Budget wat verhogen en een echte kopen. :+1:

4 likes