Tissot Automatic onderhoud

Ik heb een Tissot Automatic, Philips jubileumhorloge, en ben op zoek naar een goed en betrouwbaar adres voor een servicebeurt. Liefst in de buurt van Eindhoven. Wie heeft goede ervaringen?

1 like

Welkom op het forum.
Hier een lijst met op het forum bekende horlogemakers, er zit er vast wel een bij je in de buurt:

Ik weet er allemaal niets van, hoor, maar wellicht is het een idee om het horloge gewoon naar een Tissot service center te brengen. De kosten van een officiële service vallen wel te overzien, toch?

3 likes

Ik wel en dat is voor mij de laatste plek waar hem heen zou brengen.

1 like

Even verplaatst van FAQ naar Algemeen.

Het horloge is naar Tissot in Zwitserland gestuurd maar daar kon men niets meer voor mij betekenen. Als tegemoetkoming werd wel een Tissot PR100 Powermatic 80 tegen sterk gereduceerde prijs aangeboden. Mooi horloge en dat heb ik dan maar gekocht. Maar toch wil ik mijn oude Tissot in ere houden en een goede onderhoudsbeurt laten geven. Het horloge is de laatste jaren door een juwelier onderhouden maar ik begin me af te vragen of dat wel de juiste weg is voor goed onderhoud.

1 like

Dank je!

Wat voor reden gaven ze en wat voor horloge is het precies? Kan me niet voorstellen dat er zo’n zeldzaam uurwerk in zit dat het niet meer te onderhouden is. :thinking:

Een goede horlogemaker zou je prima moeten kunnen helpen. In de link eerder gepost vind je ervaringen van onze leden met horlogemakers. M.b.v. deze lijst zou je er m.i. uit moeten kunnen komen.

Post anders even een foto van het horloge. Er zit genoeg kennis hier om je verder te helpen.

Kennelijk waren er geen onderdelen meer. Het horloge stamt uit 1967!

1 like

3 likes

Ze zijn daar bij Tissot (helaas) niet ingesteld op het onderhouden van vintage horloges. Er zijn nog genoeg onderdelen voor te vinden, het kan alleen zijn dat je op zoek moet naar een donoruurwerk. Ik vermoed dat hier een 784-1 uurwerk in zit. Meest slijtagevoelige onderdeel is het rotorlager, mocht die echt versleten zijn kan het even zoeken zijn om een goede te vinden.

Mocht het nodig zijn…ik heb de nodige 784 onderdelen op voorraad.

Gr
Men

2 likes

Ik ook :wink:

1 like

schept een band!:sunglasses:

1 like

Dag Wilko, helaas heb ik geen verstand van reparatie van horloges dus ik ben aangewezen op een horlogemaker. Vandaar mijn eerdere vraag of er betrouwbare adressen in de buurt van Eindhoven zijn. Inmiddels heb ik de lijst bekeken en zal binnenkort eens gaan bellen. Mocht er binnen de club een goede horlogemaker zitten dan hoor ik dat graag natuurlijk.

1 like

Als je ‘in de buurt’ een beetje ruim interpreteert kan ik je @Tokes aanbevelen.

1 like

Ik onderhoud m’n horloges zelf, vandaar dat ik weinig ervaring heb met horlogemakers. Je zult een horlogemaker moeten hebben die een beetje creatief kan omgaan met onderdelenvoorziening van vintage horloges, en niet een die meteen begint te steigeren als z’n vaste leverancier geen onderdelen kan leveren.

Ik denk dat de post hierboven geen verkeerd advies is voor vintage horloges :point_up_2:

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp👍