Nieuw op het forum hier… Ik ben al even aan het volgen en ben van plan om mij zelf wat horloges te verzamelen… Het is niet de bedoeling om uurwerken van 1000€ te kopen, maar eerder leuke, hebbedingetjes van -100€…
Dit weekend voor het eerst op pad gegaan en dit uurwerkje gevonden: Tissot c276k.
Weinig voor betaald, maar er moet nog een nieuw bandje op…
Ik vroeg mij af of het mechanisme erin origineel lijkt/is? Ik vind er niet echt veel informatie over, vandaar…
Ik wil er nog een nieuw bandje van Tissot opsteken en dan heb ik volgens mij een leuk, authentiek uurwerkje gevonden. Er is bijna geen schade aan de case, puike vondst?
Ziet er allemaal goed uit, het quarzuurwerkje is heel eenvoudig, en heel klein. Gewoon batterijtjes vervangen, en je hebt er de rest van je leven een horloge aan.
Ik vond al bandjes van Tissot, identiek hetzelfde dan er nu op zit voor 25€… Dan verkies ik 10€ meer te betalen, dan is het toch wat authentieker? Niet?
Iemand een idee hoe je de leeftijd kan terugvinden van dit uurwerkje? Ik vind er niet bijster veel over terug op het web…
Leuk horloge Ik kijk meestal naar de stijl van het ontwerp van het horloge voor een datering. Soms het domweg in kloppen van het model nummer in google kan veel informatie op leveren.
Is er een bepaalde website met een soort gigantische catologus? Waar je meer informatie kan vinden over allerlei uurwerken/ horloges
Ik ben zoals gezegd vrij nieuw in deze materie.
Waarschijnlijk hoort dit speeltje niet in de categorie “vintage” thuis dus…
Ik dacht dat het ouder was