Tissot cal 2571 blijft achter

Hallo,

Ik ben vandaag mijn eerste “duurdere” horloge aangeschaft, een Tissot Seastar Automatic met dag en datum aanduiding uit de jaren 70. Het betreft een cal. 2571.

Zodra ik thuis kwam viel mij op dat de klok gewoon ontzettend achter loopt. Hij heeft wel een langere tijd stil gelegen maar heb 'm inmiddels opgewonden en de secondenwijzer loopt gewoon spatzuiver, alleen de minuten blijven soms hangen. De ene keer loopt deze wel mee, de andere blijft deze gewoon hangen.

Nu heb ik contact opgenomen met de verkoper. Deze heeft mij aangeraden een horlogemaker op te zoeken. Dit ga ik ook doen, maar missschien kan iemand mij hier al meer info geven over dit probleem en ook wat eventuele reparatie zou kunnen kosten.

De verkoper is van goede wil en ik wil hier samen op een nette manier uitkomen. Het horloge is qua uiterlijk gewoon als nieuw dus ik verwacht eigenlijk geen grote problemen.

Gr. Harm

Hallo en welkom Harm,

gewoon een beurt laten uitvoeren, door een goede horlogemaker. Goede horlogemakers zijn er voldoende te vinden via “Ervaring met horlogemakers”. Ik denk dat een beurt niet meer dan 150e gaat kosten.

Succes.

Nog even een aanvulling. De klok is gewoon goed te verstellen als de kroon uitgetrokken is, Als deze ingeduwt is en je tikt zachtjes tegen de kast dan valt de minutenwijzer omlaag, net of deze los zit.

Harm87 Schreef:

Als deze ingeduwt is en je tikt zachtjes tegen de kast dan
valt de minutenwijzer omlaag, net of deze los zit.

Aha … Kijk dat klinkt al een eind in de goede richting , ofschoon ik van mening blijf dat het koffiedik kijken is .
Een horlogemaker zal idd snel het verlossende antwoord hebben voor je :wink:

Hub Hannemann Schreef:

Harm87 Schreef:


Als deze ingeduwt is en je tikt zachtjes tegen
de kast dan
valt de minutenwijzer omlaag, net of deze los
zit.

Aha … Kijk dat klinkt al een eind in de goede
richting , ofschoon ik van mening blijf dat het
koffiedik kijken is .
Een horlogemaker zal idd snel het verlossende
antwoord hebben voor je :wink:

Goede richting ja :wink: lijkt mij niet goed haha. Heb het horloge voor €175 gekocht dus het moet wel in proporties blijven. Ik heb er niet genoeg verstand van om in te schatten wat reparaties kosten. Maar goed, we zullen zien.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heb hetzelfde gehad met een Tissot,was maar een kleinigheidje.

Mocht het volgens de horlogemaker wel flink in de papieren lopen kun je altijd nog voorstellen aan de verkoper om het horloge terug te nemen?

Inmiddels bij horlogemaker geweest. Wijzers opnieuw vastgezet, gedemagnetiseerd en op tijd gezet en de klok loopt perfect! En dit alles kostenloos bij Willem van den Berg in 's-Hertogenbosch.

1 like

Dat is erg vriendelijk van hem.

Harm87 Schreef:

Inmiddels bij horlogemaker geweest. Wijzers
opnieuw vastgezet, gedemagnetiseerd en op tijd
gezet en de klok loopt perfect! En dit alles
kostenloos bij Willem van den Berg in
’s-Hertogenbosch.

Top! (tu)