Tissot Camping terug van weggeweest

Sommigen weten misschien wel dat ik een oude tissot camping had die er niet uitzag en slecht liep. Ik heb hem weggebracht naar een horlogemaker en zie hier het resultaat.

Prachtig! Jij begint ook al een echte vintage liefhebber te worden he Tom? Welcome to the club!
Heb je ook nog een foto van “voor”? Het contrast is vaak erg aardig om te zien.

Heb inderdaad vrij veel vintages, iig meer dan nieuwe.
Heb een foto van voor, maar verschil zie je niet.
Dit is er aan gedaan

Als je goed kijkt zie je dat de kast wel gehavend is.

Uurwerk is helemaal uit elkaar gehaald en er bleek een veerton kapot te zijn, gelukkig kon die nog nieuw besteld worden. De kast is ontdaan van zijn chromen laklaag, en is nu messingkleurig. Valt niet erg op, ziet er mooi uit. Misschien dat ik tzt nog een keer de kast laat verchromen, maar ik ben bang dat ie dan te erg gaat blinken.
Wijzerplaat is nog origineel net zoals wijzers. Als je op de zoom foto kijkt bij reviews, zie je dat er tzt nieuwe wijzers opmogen.

Vind hem wel mooi, hij hoeft iig niet nieuw te worden

Hallo Tom,
Ziet er al goed uit, mooi uurwerk nog, zeker de revisie waard (tu)
Je hebt er uiteindelijk toch (nog) niet voor gekozen om het kastje te laten verchromen?
Kevin (van Sometimeago) heeft me de firma Haverman in Voorburg aanbevolen voor het verchromen van kastjes (ze doen ook zelfs alleen kronen/drukkertjes)
Kosten zouden zijn: eenvoudige kast ca. 15 euro (inclusief zandstralen)…grote kast met glasrand (geen achterdeksel) voor ca. 25 euro. Geel goud vergulden doen ze vanaf ca. 35 euro.
Komt dus overeen met de prijsopgave van jouw horlogemaker; maar is misschien een tip.
Paul

Kijk Paul, dit soort info moet eigenlijk op de een of andere manier worden bewaard voor het nageslacht. Nu is het voor de meesten niet relevant, en volgend jaar loopt er iemand te zoeken. Ik weet nu uit eigen ervaringen dat archieven van pagina.nl niet eeuwig zijn… Is hier geen plaatsje voor te creëeren (Henrik)?

Gerwin

Paul K Schreef:

Hallo Tom,
Ziet er al goed uit, mooi uurwerk nog, zeker de
revisie waard
Je hebt er uiteindelijk toch (nog) niet voor
gekozen om het kastje te laten verchromen?
Kevin (van Sometimeago) heeft me de firma Haverman
in Voorburg aanbevolen voor het verchromen van
kastjes (ze doen ook zelfs alleen
kronen/drukkertjes)
Kosten zouden zijn: eenvoudige kast ca. 15 euro
(inclusief zandstralen)…grote kast met glasrand
(geen achterdeksel) voor ca. 25 euro. Geel goud
vergulden doen ze vanaf ca. 35 euro.
Komt dus overeen met de prijsopgave van jouw
horlogemaker; maar is misschien een tip.
Paul

Zit er nog over te dubben, ben bang dat het teveel gaat blinken. Prijs is niet duur, maar dan breng ik hem liever weg naar mijn horlogemaker. anders moet ik hem zelf uit de kast halen.
iig hartstikke bedankt voor de tip

Mooi Tom.
De wijzers kunnen gepolijst worden en opnieuw tritium in doen. Die plaqué van de wijzers van Tissot is zeer goed en bij het polijsten zijn ze als nieuw.
Is tenslotte het aangezicht van het horloge.
Weet je soms het kaliber van het horloge ?

mvg.
Freddy

Volgens http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&uswk&Tissot_27B_1

een caliber 27B-1

Bedankt Tom, ik had zo wel een vermoeden, maar die oudere kalibers , zoals die 27B, hebben dikwijls nog een extra letter achter die B, zoals men dikwijls doet bij een kleine verandering (lees verbetering) die men heeft aangebracht.
Nog veel plezier ermee, ga je ze ook dragen ?

Errrrrug mooi. Dit horloge mogen ze van mij zo weer nieuw in hun productenreeks opnemen. Ik vind ook die band er subliem bij staan. En dan ook nog zulke scherpe foto’s…prachtig.

gr,
Hans Mennink

Freddy Schreef:

Bedankt Tom, ik had zo wel een vermoeden, maar die
oudere kalibers , zoals die 27B, hebben dikwijls
nog een extra letter achter die B, zoals men
dikwijls doet bij een kleine verandering (lees
verbetering) die men heeft aangebracht.
Nog veel plezier ermee, ga je ze ook dragen ?

Draag eigenlijk al mijn vintages, vind het zonde als ze in de la liggen te verstoffen. Ben niet bang dat er iets kapot zal gaan.

groeten Tom

inderdaad…een beauty !

Paul K Schreef:

Hallo Tom,
Ziet er al goed uit, mooi uurwerk nog, zeker de
revisie waard
Je hebt er uiteindelijk toch (nog) niet voor
gekozen om het kastje te laten verchromen?
Kevin (van Sometimeago) heeft me de firma Haverman
in Voorburg aanbevolen voor het verchromen van
kastjes (ze doen ook zelfs alleen
kronen/drukkertjes)
Kosten zouden zijn: eenvoudige kast ca. 15 euro
(inclusief zandstralen)…grote kast met glasrand
(geen achterdeksel) voor ca. 25 euro. Geel goud
vergulden doen ze vanaf ca. 35 euro.
Komt dus overeen met de prijsopgave van jouw
horlogemaker; maar is misschien een tip.
Paul

Iemand ervaring met deze Haverman? Ik heb zelf ook nog een horloge welke ik wil laten verchromen, dus alle referenties zijn welkom. :slight_smile: Als iemand een ander goed/betrouwbaar adres weet, mag die dat ook melden natuurlijk (tu)

tom wat voor camera heb je,man wat een mooie fotos

Dit is een Canon G3, nieuw niet meer te koop en ook tweede hands zeer gewild

Hallo Tom,

Mooie foto’s van een mooi horloge. Mag ik een paar opmerkingen plaatsen? Het lijkt net of er nog wat olie op het ‘opwindwiel’ (tandwiel met twee schroefjes) zit. Of zijn dit beschadigingen? Nu ik toch beschadigingen heb genoemd: het lijkt wel of de betreffende horlogemaker niet altijd de juiste maat schroevendraaier heeft gebruikt, en dat hij een paar keer is uitgeschoten, gezien de krasjes op het uurwerk. De laatste: missen er niet twee schroeven om het uurwerk in de kast op zijn plaats te houden?

Wellicht had je dit allang gezien en was het al zo toen je het horloge voor het eerst in ontvangst nam, maar het viel mij zo op.

Groeten, Gerwin

Beste Tom,
ligt dat nou aan mij? Alle horloges die zowat op hun kop staand worden afgebeeld, teksten die ondersteboven staan, waarom niet de “twaalf” boven.
Het zal toch wel aan mij liggen denk ik…

ps. maar complimenten voor de KWALITEIT van je foto’s

Is ook alweer twee jaar geleden.
Had toen nog geen standaard om horloges op te zetten.

RHV Schreef:

Beste Tom,
ligt dat nou aan mij? Alle horloges die zowat op
hun kop staand worden afgebeeld, teksten die
ondersteboven staan, waarom niet de "twaalf"
boven.
Het zal toch wel aan mij liggen denk ik…

ps. maar complimenten voor de KWALITEIT van je
foto’s

ZUCHT…ik denk ook dat het aan jou ligt ; http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,43727,43753#msg-43753