Tissot Chronograph - Ref.6220 - Cal 27-41 - Steel - 1940's

Te Koop!

Merk en model: Tissot 6220
Diameter: 35mm
Leeftijd: 1946
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2024
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: ja
Conditie (krassen, werking etc): goed
Soort uurwerk en kaliber: Tissot 27-41
Vraagprijs: €2650

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Vandaag bied ik deze prachtige Tissot chronograaf met twee registers, ref. 6220-3, uit het midden van de jaren 40 te koop aan.

De tweekleurige wijzerplaat heeft een verzilverde minutenring die vanuit bepaalde hoeken mooi licht weerkaatst en een mooie, gelijkmatige patina heeft ontwikkeld. Lichtgevende Arabische cijfers als uurmarkeringen en zwarte ruitvormige wijzers maken de klassieke look compleet.

De stalen kast van 35 mm is in zeer goede staat met scherpe, stevige lugs en waterdichte drukknoppen. De kast is naar mijn mening niet gepolijst, evenals de geschroefde achterkant. Het is een mooi, robuust ontwerp dat zeer comfortabel om de pols draagt. De kroon is gesigneerd met Tissot, maar betreft een later type.

De geschroefde achterkant is in uitstekende staat, heeft perfecte Tissot-gravures en is aan de binnenzijde gesigneerd met Tissot 6220-3.

Het uurwerk is een Tissot CH27-41, ook wel bekend als een Lemania CH 27 of een Omega 27 CHRO (later natuurlijk het kaliber 321!). Deze uurwerken stammen uit een interessante productieperiode van Lemania en dragen daarom terecht zowel een Tissot- als een Lemania-serienummer. Aan de hand van de Tissot-database en het serienummer van 16,9 miljoen kunnen we het dateren op 1946.

Het uurwerk windt soepel op en stelt de tijd goed in, loopt nauwkeurig en de chronograaf start, stopt en reset naar behoren. Het horloge is tijdens mijn bezit niet geserviced.

€ 2650 netto voor mij, is inclusief verzending met track & trace. Betaling via bankoverschrijving of PayPal Friends & Family voor gevestigde forumleden.

Vragen? Stel ze gerust!

4 likes