Hallo,
Sinds enige tijd een Tissot Couturier Automatic Chronograph in mijn bezit.
Echter moet ik deze vaak s ochtends weer goed op tijd zetten ondanks dat deze dan de hele dag gedragen is en/of handmatig opgewonden.
Pas ook teruggestuurd voor onderhoud maar het blijft zich voordoen.
Iemand tips voor mij?!
Heb je het horloge voor onderhoud opgestuurd vanwege dit probleem? Of is het probleem ontstaan na de onderhoudsbeurt?
Hoeveel afwijking gaat het om?
Beide
Verschilt, meestal wel eental uren
Draait de rotor wel goed vrij, loopt die nergens aan? Teruggestuurd voor onderhoud, via een dealer of bij een zelfstandige horlogemaker?
Heb ooit een Oris met dezelfde 7750 van een collega onder handen genomen, die was al een paar keer terug geweest bij Swatch Brussel. Ik zag meteen dat de balans-spiraal achter de piton gekomen was - liep weer als nieuw. Er zijn helaas (ook) best wel matige horlogemakers her en derā¦
Ben ook bang dat het geen 7750 is maar een C01.211
Heb je nog garantie� Dan gewoon nog een keer terugsturen. In mijn tijd bij Breitling was het zo dat als een horloge voor de 2de keer terugkwam (was, in elk geval toen, heel zelden), het beslist niet door dezelfde persoon in het atelier overnieuw geserviced mocht worden.
Klopt en dat zijn niet de beste uurwerken, lijkt op basis van een Lemania 5100 maar goedkoop uitgevoerd en met een kunststof echappement
Ja dat had ik inderdaad al eens gehoord. Er zijn overigens wel Couturiers met 7750, maar die waren een stuk duurder dus die kom je veel minder tegen. Herkenbaar aan de dagaanduiding:
Ja klopt is de C01.211, maar je mag toch verwachten van een horloge van bijna 1000euro dat dit naar behoren werkt lijkt me?
Van een horloge dat je geserviced terug krijgt mag je dat sowieso verwachten lijkt me, anders moeten ze aangeven dat ze het niet gerepareerd krijgen.
Helemaal eens. Dank voor de tips en hulp