Tissot Couturier met transparante day date

Ik ben mogelijk ge-interesseerd in een Tissot Couturier model T035.614.11.051.00, zie foto. Nu mailde de verkoper mij deze foto, en nu lijkt de day/date aansluiting mij wat slordig, zie uitvergroting.

Ik bedoel naast de “MON” waar ik een wittig iets van het uurwerk (??) zie?
Heeft iemand hier op het forum zo’n horloge, en kan die mij vertellen of het in real life er ook zo apart uitziet, of dat het een ongunstige foto betreft?

Tevens is het gedeelte boven en onder de day-date een soort van semi-transparant, wat ik op zich niet lelijk vind.

Mag ik ook gewoon mijn ongezouten mening geven over het horloge?

Dat vlakje naast de N van Mon ljkt me een stuke van de dagschijf. Volgens mij zie je dat dus iedere dag naast de drie letters van de dag. Ik vindt dat opzich wel passen bij het gehele opengewerkte dagdatum vlak. :slight_smile:

Echter ik zou me meer zorgen maken om de te glimmende uren indexen :wink:

Omdat je het dan teveel blingbling vindt?

Uiteraard, brand los
:slight_smile:

Op de site van Tissot zie je het ook zitten: http://www.tissot.ch/?collections/products/1126/n/TISSOT_COUTURIER/T035.614.11.051.00. Ik heb een zwak voor Tissot, maar dit vind ik en minder geslaagd ontwerp.

WilSeiko Schreef:

Uiteraard, brand los
:slight_smile:

Ik vind de semitransparante “subdial” niet bij dit type horloge passen. De drempels tussen de indexen zijn niet mijn ding, en die tachymeterscala is er maar wat tussengevrommeld.

Mee eens :slight_smile:

Mijn idee, en dat heb ik dan ook met de real life foto vergeleken.
Ik kan me dan echter niet aan de indruk onttrekken dat Tissot aardig gephotoshopt heeft om die zichtbare tussenruimte wat te verdonkeren (of is in dit verband ‘verdonkeremanen’ wellicht meer op zijn plaats?).

In de Couteurier lijn zitten wel mooiere modellen.
Lijkt wel of het stickertje er nog op zit. Nee, deze niet, sorry.

Niet echt mijn ding, Sorry.

De datumschijf heeft aan de binnenrand tandjes, voor de aangrijping van het tandwiel van het kalendermechaniek. Op je vergroting zie je het ook naast de 2 zitten. Dat zou inderdaad wat strakker inelkaar mogen zitten.