Tissot: datum (en dag) juist zetten

Hallo allemaal,

Ik heb een dikke laag stof afgeblazen van mijn man’s Tissot (LeLocle), maar nu geeft ie in plaats van mon 31, mon 17 aan. Hoe krijg ik de juiste datum in beeld? Moet ik net zo lang doordraaien (dan snap ik het nut van een watchwinder) tot ik op 31 kom of is er een kortere manier?

Alvast bedankt!

P.S. Ik ben niet thuis en heb geen gebruiksaanwijzing bij de hand

Al twee weken niet aangehad ? Schande !!

:slight_smile:

Groet
Mark

Ik ben bang dat het ding al maanden ongedragen in de kast lag. Daarom heb ik hem maar geadopteerd :slight_smile:

Mijn beste,

Misschien dat onderstaande link je kan helpen.
http://www.tissot.ch/data/usersmanual/121-nl.pdf

Orologio Signaturis Temporis

Tissot62, dank voor de gouden tip!

Ik hoop dat iemand me nog een keer uit de brand kan helpen…

Met behulp van bovengenoemde gebruiksaanwijzing kan ik datum en tijd goed instellen; edoch beide kloppen steeds een halve dag. Ik heb dit probleem nooit met mijn andere horloges (maar dat zijn geen automaten). Zijn er bepaalde regels voor het tijdstip waarop je de datum/dag moet verzetten?

Tijd twaalf uur vooruit zetten, dan springt ie 's nachts over ipv 's middags.

Mijn beste,

Waarschijnlijk is de twaalf uurpositie overdag middels het gelijkzetten de vierentwintig (00.00) uur positie s’nachts geworden. Daar moet je dus wel degelijk op letten.
Dus de uurwijzer twaalf uur vooruit zetten.

Voor het juist op tijd zetten van mijn horloges hanteer ik altijd onderstaande stelregel:
De wijzers verzetten op een positie welke niet tussen de 20.00 en 03.00 uur ligt. Vervolgens de datum verzetten tot een dag eerder dan de huidige dag. Dan de wijzers verzetten voorbij de 12 uurs (00.00) positie tot dat het uurwerk de huidige datum weergeeft en dan de wijzers gelijk zetten op de huidige tijd.

Succes.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

1 like

Tom en Tissot62 bedankt voor jullie tip. De oplossing is uiterst simpel maar ik was er zelf niet opgekomen.

Maar dat is ook niet anders te verwachten van a natural blonde! :slight_smile:

1 like