Tissot gaat Smartwatch maken ( Swatch Group)

Zag dit artikel en wilde het wel even delen hier :wink:

https://tweakers.net/nieuws/122447/swatch-ontwikkelt-eigen-os-voor-smartwatches.html

Swatch Group AG ontwikkelt zijn eigen besturingssysteem voor smartwatches. Eind 2018 moet het eerste slimme horloge op basis van de zuinige software verschijnen, onder de Tissot-merknaam van Swatch.

(rest van de info even de link volgen, weet niet zeker of ze het op prijs stellen als ik het geheel hier kopier en plak)

@hendrik had over de chip al het bericht gedeeld: Swatchgroup gaat het Smartwatch pad op

Thanx for sharing.

Kennelijk ziet Hayek nog wel kansen in die markt. Zelf vind ik het opmerkelijk en vraag me af of ‘de markt’ wel op zoiets zit te wachten. En dan ook nog met een eigen OS. Lijkt me prijzig om te ontwikkelen en maakt de inzetbaarheid van bestaande apps hoogstwaarschijnlijk erg lastig.

De tijd zal het leren.

1 like

Het is wel een beetje een gat in de markt.

• Tech sector heeft ze (logisch)
  • Mode sector heeft ze (Movado maakt ze dacht ik voor Armani en andere)
  • Horloge sector heeft ze. Tag heeft ze recentelijk maar dat is naar mijn weet de enige.

Als grote Swatch group zijnde kunnen ze waarschijnlijk niet veroorloven om achter te blijven, ongeacht of ze weten of het een succes wordt. Nokia stapte laat in met smartphones en wanneer ze het deden, verkeerde OS en te laat.