Hoi mede horloge liefhebbers ik ben opzoek naar wat advies.
Zitte twijfelen of ik de longines conquest blauw(niet hydro!) of de tissot gentleman 80 powematic met ice blue wijzerplaat zou moeten nemen.
Hebben jullie ervaringen met beide horloges en wat zou een goede keuze zijn?
Alvast bedankt voor jullie meedenken
Waar twijfel je zelf het meest over? Is het voor een bepaalde gelegenheid of dat niet? En kijk je dan voor de quartz Conquest welke het meest in de buurt komt van de Gentleman qua prijs, of automaat?
Mijn tip is bekijk eens de filmpjes van beide bij Teddy Baldassarre op YouTube. Hij heeft de ice blue Gentleman een poosje geleden gereviewed. De Conquest hier.
Welke vind je zelf mooier?
Ik heb ervaring met de Gentlemen (niet ice blue maar dat maakt niet veel uit) en de Powermatic 80 is echt fantastisch. Zelf vind ik die ook wat chiquer dan de Longines maar dat is maar net wat je zelf mooier vind. De Longines is weer wat stoerder.
Top thanks voor de tip ga die filmpjes zeker ff bekijken. Waar ik over twijfel is kwaliteit vd horloges mbt robuustheid en slijtage agv dagelijks dragen. Het wordt voor mij mn daily.
Daarnaast ben ik gek op blauwe wijzerplaten…heb bijv ook presage met die prachtige sun burst. Die zie ik ook bij de longines dus die lijkt dan weer veel op die seiko qua kleur plaat. Tissot ice bleu is dan weer eens wat anders. Maar tissot voelt qua merk meer sub top en longines toch wel meer richting echt top merk…
gooi er eens wat plaatjes tegenaan, zo kan ik er niks over zeggen…
De Tissot en Longines zijn absoluut te vergelijken qua kwaliteit. Budget wise is de Tissot de beste keuze, pre-owned Longines automatisch zijn ook prima betaalbaar. Zelf heb ik de Hydroconquest in het blauw. Fantastisch horloge maar net zo goed vergelijkbaar met een Tissot
Ok top dankjewel dan gaan we toch voor de tissot
Zie hier de 2 opties. Deze longines was 43 maar ga dan voor de 41 evt
Ik vind de kast van de tissot mooier maar al de rest gaat naar de longines (persoonlijk)
- Tissot ice blue
- Longines conquest blauw
0 stemmers
Goeie tip wist niet eens dat dat kon
Ik ben een Longines fan. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar deze Gentleman in deze nieuwe kleur voor deze prijs; is een winnaar
Ja top dankjewel datbis dus ook mijn idee moet alleen wennen aant idee om dan dus niet voor de longines te kiezen😉
99 van de 100 keer wint Longines
Ik heb ze zelf allebei gehad, en uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat de band van de gentleman een stuk comfortabeler is dan de conquest.
Ik heb een Tissot en een Longines. Qua dial precies hetzelfde. Ik heb het hier ook op het forum laten zien.
Tissot vind ik mooier. En de Longines te duur voor een quartz.
Die ijsblauwe plaat van de Tissot is wel mooi, maar ik heb persoonlijk een minder goede ervaring met de Tissot Powermatic 80 en ik ben het eens met de voorgaande schrijvers dat Longines toch echt een divisie hoger speelt dan Tissot.
Hoi Sean010
Top thanks goed om te weten