Tissot gentleman of Tissot le locle powermatic 80

Ik overweeg wat ‘gouds’ in de collectie te nemen.
Ik heb 2 horloges op het oog van Tissot die me erg aanspreken.
Wie weet er meer over deze horloges? Ik weet dat de gentleman een echte gouden bezel heeft, waar dat voor de le locle waarschijnlijk niet zo is.
Rechtvaardigt dat het prijsverschil van wat het ene horloge meer dan 2x zo duur maakt? (Adviesprijs 600 en 1400)
Het powermatic 80 uurwerk lijkt hetzelfde


T927.407.46.261.00


T006.407.36.263.00

4 likes

Als je er even 1 wil proberen.
Mag weg voor heeel weinig :grinning:

3 likes

De Gentlemen powermatic zonder gouden bezel kost 800 Euro, dus een groot deel van het prijsverschil lijkt toch in het goud te zitten. :thinking:

1 like

Kijk eens, misschien is de creme ook ergens te vinden.
Hier heb ik ook al eens met alle plezier een Maurice Lacroix Aikon 42mm voor 1100 euro besteld i.p.v. 1700 euro in NL. Garantie is toch internationaal.

Got ‘m

Is toch al 400 euro minder voor een nieuwe…
Zelfde Zweedse verkoper overigens, nee hij stuurt geen dames mee helaas :-1:

2 likes

Im heb vandaag de le locle om!! Alleen dan zilver.
Super tevreden mee! Heb alleen met de gentleman geen ervaring
20201204_202950

2 likes

@Dora Reuze bedankt voor je uitgebreide info, daar heb ik echt wat aan!:+1:

Je vertelt eigenlijk wat ik al een beetje vermoedde, dat de gentleman toch een wat hoger gepositioneerd model is.
Nu heb ik geen van beiden in het echt gezien, maar ik denk dat de gentleman een horloge is dat ik veel vaker zou dragen dan de le locle. Het lijkt me een veel breder inzetbaar horloge dan de toch wel erg klassieke le locle.
Mijn ervaring is dat mijn goedkoopste horloges minder gedragen worden dan de duurdere modellen. Niet omdat ze nu duurder zijn, maar omdat ze toch net wat meer bijzonder zijn.
Ik vind de le locle trouwens echt een mooi horloge, ook de grijze variant, (boven mijn reactie, @SE93 ) maar ik vrees dat dat toch weer een tijdelijke bevlieging kan zijn.

@SE93 Haalt hij die 80 uur gangreserve na een dag dragen?

1 like

Dit zijn esthetisch alleen al 2 verschillende horloges. De Le Locle is veel klassieker dan de gentleman. Echt meer en dress watch, waar de gentleman meer allround is. Los van de prijs gewoon kijken wat je mooier vindt…

Daarentegen heeft de gentleman wel technisch en qua afwerking een voorsprong :ok_hand: mooi afgewerkt. Maar beide een prima keuze…

1 like

@wbcoupe
Duur goudje

Of

@wbcoupe
Duur goedje

1 like

Dank @Silvester1987
Vind ik ook. En ik vind de gentleman toch het mooist.

Jullie hebben me geholpen. Als de tijd daar is ga ik voor de Gentleman

1 like

Prima keus :ok_hand: enjoy

1 like

En dat is een zeer goede keuze, glad to be of help :+1:t2:

2 likes

Ik denk dat er wel wat opslag op zit, ik gok dat er niet voor 600 Euro aan goud aan zit. :sunglasses:
Maar dat doen eigenlijk alle merken, prijsverschil tussen stalen en gouden horloges is veel groter dan alleen de waarde aan goud die eraan zit. :thinking:

1 like

Net dezelfde LeLocle had ik ook op het oog voor men eerste horloge. De plaatselijke Tissot verdeler had die dan besteld en dan kon ik hem daar gratis eens passen. Kan je best ook doen, duurt een klein weekje.

Voor mij kwam die veel te klein over. De lederenband in combinatie met het goud vond ik ook “te veel” in het echt. Uiteindelijk is het de Chemin Des Tourelles GMT geworden.

Met de Gentleman heb ik geen ervaring.

1 like

18ct goud doet geloof ik 33€/gram. Dat "ringetje’ (bezel) weegt nevernooitniet 18gram🧐

1 like

Ik heb de Gentleman met de 18k rosé gouden bezel eens bijna gekocht maar bedacht mij bij het afrekenen omdat het toch niet de goede overweging was om die op dat moment te kopen.
Aan het horloge heeft het zeker niet gelegen! Het is een prachtig horloge.
Misschien is er een oudere en nieuwere versie, maar ik zie ze nog wel voor de 'oude ‘prijs’ van €1.260 te koop staan. Bijvoorbeeld bij

Daarnaast, het is wel heel gebruikelijk dat je bij het kopen van een gouden sieraad of toevoeging meer betaalt dan de goudprijs. Immers, er is ook gecreëerd en gemonteerd…
De eerste juwelier die sec de goudprijs rekent op een ketting of ring, moet ik nog tegenkomen! En al zeker niet de inkoopprijs voor handelaren die ik hier voorbij zie komen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Duur goedje, dat goud :slight_smile:

1 like

Echt zilver of toch staal ?

Eerder een gram of 3 denk ik.

2 likes

Bij de stalen versie zit er ook een bezel op, alleen is die niet van goud. In dit geval hoeft er dus niks extra gecreëerd te worden en zijn alleen de materiaalkosten verschillend :sunglasses: :wink:

1 like

Nee staal😋
Bedoelde meer de kleur zilver ipv goud

2 likes

Ja, zoals @PLP zegt heb je het waarschijnlijk over 3 gram. Natuurlijk is het dan niet de goudprijs duurder, zo’n 100€, maar 600€ is wel weer het andere uiterste.
Maar ja, het staat het horloge wel heel erg goed, ik vind dat echt de mooiste uitvoering.

Een echte gentleman :grin:

2 likes