Tissot Gentleman

Beste allemaal, ik heb besloten om Tissot Gentleman Titanium te aanschaffen, heeft iemand nog ervaring met deze mooi horloge ?

1 like

Naast het feit dat er intussen nog drie bijgekomen zijn, heb ik niet echt iets toe te voegen aan het volgende :slight_smile:

https://www.horlogeforum.nl/t/na-tissot-gentleman-powermatic-80-silicium-blue-crosshair-dial-en-hoe-doet-die-het-versus-de-citizen-nb1050/361126

1 like

Heb jij al een titanium eigenlijk? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nee, daar ben ik nog niet aan toegekomen, gelukkig :sweat_smile:.
Ik ben hier trouwens een paar maand nauwelijks geweest en heb ook vrijwel geen aandacht gehad voor de horlogedoos en zo… Even iets andere prioriteiten. Bezig met van job veranderen en dat soort dingen.

Titanium is toch ook enkel in combinatie met quartz als ik me niet vergis ?

1 like

Ja voor zover ik weet wel. En alleen met blauwe of grijze wijzerplaat.

1 like

Dat is dan weer jammer… Ik weet niet wat je voorkeur qua uurwerk is @Ivica

Ik wil je niet verontrusten, maar ik heb er een paar maanden geleden Ă©Ă©n gekocht, rechtstreeks van Tissot, en die stond zo uit de doos regelmatig gewoon stil. Is per kerende post terug naar Tissot gegaan en heb natuurlijk ook netjes mijn geld teruggekregen, maar mijn vertrouwen heeft toch een knauw gekregen.
Zal waarschijnlijk een maandagochtendexemplaar geweest zijn, want mijn andere Tissots gedragen zich gewoon netjes…

Je zegt dat je al besloten hebt dat er een gaat komen. Maar je vraagt om ervaringen. Helemaal snappen doe ik het niet. :thinking:

Waar ben je precies naar op zoek?

1 like

Uh , ja uiteindelijk heb je gelijk, ik vind mooi horloge en wil ik graag aanschaffen maar tja als iemand heeft slechte ervaringen met Tissot kan ik eventueel alternatief zoeken.

Bedankt voor uw reactie , heeft u andere aangeschaft of ??

Ja, maar niet dezelfde. Ik heb daarna een Mido Commander gekocht, met een aangepaste versie van het uurwerk dat ook in de Tissot Gentleman zit, een Powermatic 80, waardoor het zoals dat heet “COSC gecertificeerd” is. Dat betekent dat het aan bepaalde eisen van nauwkeurigheid moet voldoen.

1 like

Ik zie op het HF veel positieve ervaringen met Tissot en ook het Powermatic 80 uurwerk dat je ook in andere merken tegen komt zoals b.v. Certina.
Pech kun je altijd hebben met een maandagmorgen exemplaar maar je kunt er gerust vanuit gaan dat Tissot prima horloges maakt zowel quartz als automaat.

Bedankt :+1:

1 like

Beste allemaal, ik heb Tissot Gentleman om mijn arm , zeer licht en duidelijke wijzer, nu al 4 weken en ik ben zeer tevreden, enigste waar ik twijfelde was dat deze versie heeft geen powermatic maar toch mooi tevreden.

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Veel plezier ermee. Maar we willen nu wel graag zien hoe het horloge er op je pols uitziet :slightly_smiling_face::wink:

1 like

Ik vind de versie met de fluted bezel ook wel te pruimen, maar die zie je blijkbaar niet veel.
Iemand op HF eentje in bezit?

Misschien ben ik niet wakker, maar die bestaan toch helemaal niet? :thinking:

Nee, nog nooit gezien…

1 like

Mooi he​:+1::wink:

2 likes