Tissot gevonden

Beste liefhebbers, ik heb geen ervaring met oudere modellen maar is er iemand die zou weten welk model dit van tissot is ,leeftijd en of het een interessant horloge is …ik heb deze bij mijn schoonvader op zolder gevonden is het de moeite om er terug leven in te blazen ?? Graag jullie mening

Tissot ist gewoon een goed merk dus waarom niet zou ik zeggen. Het modelnummer staat bij dit horloge waarschijnlijk achterop.

2 likes

Als je hem mooi vindt, dan zou ik er een nieuwe batterij in doen en dragen. Veel geld is hij niet waard. Met enig geluk krijg je er 50 euro voor op marktplaats.

2 likes

Opmaken lijkt me leuk… Wie of waar kan ik me wenden …is hier iemand onder ons die me kan helpen

Hij kan zelfs maanden met 62 dagen aan :sweat_smile:
Ik zou even kijken of die datum het nog meegaat als je de wijzers verzet, dit is een erg vreemde stand omdat de wijzers niet rond 12 uur staan. :thinking:

1 like

:sweat_smile::joy: correct

Band is waarschijnlijk ooit geborsteld geweest. Dit zou je zelf met een schuursponsje of een stuk scotchbrite opnieuw kunnen doen. Band even netjes recht op een werkmatje of stukje hout plakken en dan de schuurspons langs een latje over de band halen zodat je mooie rechte sporen trekt.

Kast is wat lastiger, geen idee of die ooit mat of gepolijst geweest is. Misschien is dat nog te zien.

1 like

Nieuw glaasje is geen optie ? Of is dat net kosten maken voor niets

Een universeel horlogeglas is niet zo duur. De oude eruit, opmeten en dezelfde maat bestellen, bijvoorbeeld hier:

Of hier:
https://www.cousinsuk.com/category/mineral-watch-glasses

Alleen zul je de nieuwe er waarschijnlijk in moeten persen, en daarbij is een persje wel handig. Verder is het voor enige mate van waterdichtheid wel aan te raden de pakking ook te vervangen.

Weet niet of je hiervoor zelf de handigheid hebt, anders is het beter om dit door een horlogemaker te laten doen.

1 like

Dat is zeker de moeite om deze horloge te laten opknappen, veel kan dat niet kosten, en dan geef je die cadeau aan je vrouw, Die zal daar ongetwijfeld blij mee zijn, emotionele waarde, en zal dat zeker waarderen van je

1 like

Mooi gezegd!

1 like

Liefde, en respect hebben voor elkaar, kost weinig moeite, en je krijgt er zoveel voor terug

3 likes

Dit lijkt me wel iets :ok_hand:

Bedankt voor de links , daar kan ik mee verder

1 like