Tissot gevonden

@Mausje75 :rofl::rofl::rofl::rofl:

Mocht het nou zo uitpakken dat 'ie richting prullenbak gaat, dan is 'ie bij mij welkom. Weet niet of het zo ver komt maar heb vaak zitten fantaseren over de gele chronowijzer op mijn witte PRC :thinking:

2 likes

Wil je droom niet verpesten. :wink: Maar zouden rode wijzers niet mooier staan?

@David_Gee zal je zeker in gedachten houden. Dat je interesse hebt :wink:

1 like

Een Kong hondenspeeltje (zoals foto hieronder) werkt bij gebrek aan beter best goed om een horloge open te schroeven. Die heb je vast wel thuis liggen. :smiley: :+1:

2 likes

@Cordova nou dan mot ik echt goed zoeken, zou er wel 1 moeten hebben. Alleen Beer vond er niet zo veel aan. Dus die is ergens in een doos beland. Maar bedankt voor de tip. Waar een kong allemaal al niet goed voor is :rofl::rofl::rofl:

1 like

Ik denk meteen een heel andere kant op. But that’s just silly me. :innocent:

3 likes

Ha, daar ben ik zelf goed :stuck_out_tongue:

Hm, sowieso ook niet lelijk. Je zou ook stellen dat rood op een witte wijzerplaat beter zichtbaar is dan heel, maar vergeleken met de gepolijste wijzer is het al snel beter.
Maar desondanks lijkt geel mij leuk. Vind het de zwarte PRC ook erg aantrekkelijk maken. Zou het waarschijnlijk wel enkel bij de grote chrono wijzer houden, die subdial wijzers mogen zilver blijven.

“A dirty mind is a joy for ever”…?

:zipper_mouth_face: :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Cool :+1:

5 likes

zo’n hond wil ik ook :wink:

4 likes

@pasd :rofl::rofl:

1 like

Ik heb deze tissot en opgestuurd naar tissot service center en voor ommenabij 180 euro nieuw uurwerk, kroon, pushers, o-ringen etc…

Mocht je hem willen houden, misschien een leuke optie. Of het glas daar dan ook bij zit weet ik niet, maar je krijgt eerst een service rapport.

1 like

Als ik jouw foto’s vergelijk met mijn echte PRC200, denk inderdaad dat de vondst van jouw hond authentiek is.

Mooie vondst en fijne ‘apport’, ik blijf het een prachtige klok vinden, wellicht is een bericht in het plaatselijke snuffertje de moeite waard om de eigenaar blij te maken. Hoewel deze kapot is, kan het van emotionele waarde zijn en sowieso heeft jouw hond er nu een horloge met een mooi verhaal van gemaakt!

Succes!

1 like

Als ik Google mag geloven zit er een ETA G10.212, dus dan zou het niet eens heel duur zijn om het horloge te repareren: ETA G10.212 quartz chronograph movement - Buy and replace watch movements

Horloge uit elkaar, alles schoonmaken en drogen, nieuw uurwerk en nieuwe pakking erin en je kan weer aan de slag. Aan de fotos te zien zijn de wijzers en wijzerplaat nog in prima staat.

Even buiten de mogelijkheid dat de rechtmatige eigenaar zandkunstenaar is lijkt me een andere verklaring dan verlies wat plausibeler m.b.t. waarom een horloge in de grond zit… Ik zou het serienummer even checken om te kijken of er een eigenaar te vinden is :point_down:t2: Ziet er verder gewoon echt uit wat mij betreft

2 likes

Deze is wel echt, is ook maar horloge van 150 euro, dat kan men kwijtraken

Wat een rare opmerking… Duurdere horloges kun je net zo goed kwijtraken. Ik ben een keer zo hard met de fiets op mijn plaat gegaan dat ik mijn horloge een aantal meter verderop terugvond. En dan had ik nog de mazzel dat ik 'm toen zelf direct kon zoeken…

Los daarvan, je haalt ze voor €150 niet uit de winkel hè, denk niet dat jij voor de eigenaar kan bepalen welke waarde nog leuk is om te verliezen.

Goed punt.

2 likes

Doet ie ook speedmasters? Indien zo, bel me :smiley:

3 likes

@Seamaster95 :rofl::rofl::rofl:

@R_B er is waar Beer hem gevonden heeft, nog niet zo lang geleden. grond omgewoeld om opnieuw een straat en speeltuin aan te leggen. Dit stuk was hoog begroeid met gras en onkruid. En paar dagen geleden gemaaid. Dus de kans dat het horloge daarom onder de grond lag. Is groot.

kan ook natuurlijk. Was ook maar een suggestie van een snelle manier om een eigenaar te achterhalen :slightly_smiling_face:

1 like