Hoi leden
Mijn hond heeft net een Tissot horloge opgegraven.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik zien of hij echt is.
Hij is wel beetje beschadigd en de kroon is eraf.
Bedankt voor het meedenken en kijken.
Groetjes Esmee
Hoi leden
Mijn hond heeft net een Tissot horloge opgegraven.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik zien of hij echt is.
Hij is wel beetje beschadigd en de kroon is eraf.
Bedankt voor het meedenken en kijken.
Groetjes Esmee
Om het zeker te weten moet hij open, het zou een PRC 200 quartz chronograaf zijn. Op het eerste gezicht is hij echt in ieder geval.
Er is grappig genoeg wel namaak op de markt van dit model. Maar of dat uitmaakt vraag ik me af, want zie ik niet een laag water in het horloge? En aangezien het een quartz betreft gok ik op een volledig afgeschreven horloge…
Hoe kan ik dat aan de binnenkant zien?
Vraag zo even mijn man of hij hem open kan maken.
Of anders de hond…
Kan ooit meevallen, misschien is het uurwerk niet zo duur. Had laatst een Ronda quartz chrono nodig voor een TAG Heuer, die was maar €50,- oid.
En ja idd dit model wordt helaas wel nagemaakt…
Er zit idd een barst in het glas, en condens aan de binnenkant.
Als het een echte is, wil ik proberen om de eigenaar te vinden, hier in de buurt.
Is hij nep, ga ik daar niet te veel moeite voor doen.
Het deksel kan losgeschroefd worden, dan hoort er een stofkap onder te zitten, die verwijderen en even een foto van het uurwerk maken.
Daar heb je een punt. Maar ik denk dat als je het moet laten doen, incl glas en kroon, je net zo goed een OK gebruikt exemplaar kan kopen.
Dat is een goed idee
Even bij de gemeente ckecken of ie als verloren is gemeld
Opgegraven…misschien handig eens verder te graven? Wie weet.?
Hahaha straks nog maar x terug, wie weet komt er ook nog een mooie Rolex uit de grond. Denk alleen dat we dan de politie mogen gaan bellen.
Want dan is het niet meer een zomaar gevonden voorwerp
Hahaha straks nog maar x terug, wie weet komt er ook nog een mooie Rolex uit de grond. Denk alleen dat we dan de politie mogen gaan bellen.
Want dan is het niet meer een zomaar gevonden voorwerp
Of het nu een Rolex of Tissot is de handeling blijft hetzelfde toch?
Dit zou idd wel water kunnen zijn.
In principe oogt de plaat nog goed. Openmaken, nieuw movement en schoonmaken en je kan er weer iets mee.
Maar denk eigenlijk dat ik de moeite niet meer zou doen.
@Ruud was ook niet van plan er iets mee te gaan doen. Wilde alleen weten of hij echt kan zijn. Omdat ik dan wel de moeite wil nemen, de eigenaar te vinden hier in mijn buurt. Is hij nep dan ga ik dat ook niet meer proberen.
Das verdorie een keer wat anders dan een erfenis of gekregen van een vriend
Jullie hond ook al besmet met het horloge virus?