Tissot / Hamilton / Certina

beste,

ik wil een nieuw horloge kopen en na een hele zoektocht bleven volgende modellen over:
Tissot T-trend couturier automatic chronograph valjoux T035.614.16.051.01
Hamilton jazzmaster auto chrono H32596731
certina DS one automatic gcronograph C0064141605101

Kunnen jullie voor- en nadelen opsommen en een interessante winkel voor deze aankoop voorstellen?

Certina: voordeel: is het stoerst van de 3

Maar misschien minder tijdloos?!?

Waarvoor wil je het gebruiken? Als speciale nette gelegenheden klok, daily beater, etc.
En wat is je stijl? Spijkerbroek, strak in pak, jumpsuit, etc.

Voor mij zijn 't allemaal factoren die een keuze bepalen. Zo zou mijn keuze momenteel vallen op de Hamilton. Ik vind het een mooie sportieve dresser. Die zou wel in m’n verzameling passen. Ik zou alleen geen schuine datum nemen. Maar voor jou kan het weer heel anders liggen.

Betreft voor en nadelen. Kwalitatief zullen ze elkaar denk ik niet veel ontlopen. De Certina vind ik het meest allround, omdat ie wat meer naar sportief neigt. Ik vind zelf de dagaanduiding erg prettig. De Tissot en Hamilton vind ik meer netter.
Nog iets om misschien rekening mee te houden is, waar ik geen inzicht in heb, is of 1 van de klokjes oneven lugafstand heeft. Das minder praktische met het variëren van banden.

gebruik: dagelijks gebruik, nette gelegenheden.
ik ga meestal netjes gekleed in hemd en spijkerbroek of geklede broek.
ik doe hem mezelf cadeau voor mijn 40ste levensjaar :wink:
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de hamilton (maar is ook duurste model) en de tissot (de oranje accenten maken het wat sportiever) de Hamilton ziet er iets eleganter uit.

de dagaanduiding ontbreekt ook een beetje bij de Hamilton vind ik en ik zou het ook liever niet schuin zien staan…
de blauwe wijzerplaat bevalt me eventueel ook wel.

Ik heb geen ervaring met de specifieke types, maar heb een tijdje geleden ook tussen de 3 genoemde merken gekozen omdat ze redelijk dicht bij elkaar zaten. Uiteindelijk de Hamilton gekozen en geen seconde spijt van. Erg mooi gemaakt, mooie materialen en details, degelijk, en een merk met leuke geschiedenis. Heb daarvoor Hamilton en Tissot gehad.