Heerlijke uitéénzetting met historische blik achter de schermen van dit belangrijke merk. Veel innovaties te danken aan Tissot. En in de 1930s zo goed als het eerste supermerk na de fusie met Omega tot SSIH. In 1932 kwam Lemania daar nog bij. Zo zijn de fundamenten van de Swatch groep al heel vroeg gelegd.
Dit alles geeft goed weer waarom vintage Tissot dezer dagen zo veel bang for buck vertegenwoordigd. Omega kwaliteit (in bepaalde model-lijnen) maar zonder de Omega premium in de prijzen. Zo heeft Tissot ook de ‘marine standard’ waterdichte kast gebruikt bvb.
Leuk leesvoer, @wbcoupe, jij hebt dit vast al gelezen
Volgens mij is dit het boekje dat bij veel Tissot horloges onderin de horlogedoos zit.
Heb ik inderdaad gelezen maar toch leuk om ook een online versie te hebben.
Deze had ik nog niet gelezen. Dank! Erg leuk leesvoer. Hier slechts één Tissot in de collectie, een vroege 808/A Met Lemania caliber van waarschijnlijk eind jaren 50 met flink gepatineerde wijzerplaat. Heb hem al een tijdje maar nog steeds erg blij mee. Draagt erg fijn en is mede door de patina en de “warme gloed” zo uniek mooi. Mijn vrouw leent hem ook wel eens.
Voor de liefhebber is met enig zoekwerk het grote hardcover boek van dezelfde schrijver 'Tissot 150 years of history 1853-2003 ook nog wel te vinden. Heb het een jaartje geleden via Marktplaats gekocht.