Ik zit op ebay te kijken en ik vind hier een tissot visodate voor een veel mooiere prijs dan bij online winkels.
Er staat bij dat het item nieuw is en met 2 jaar fabrieks garantie.
Weet iemand hoe het zit met garantie als ik een item van ebay koop?
Kan ik dan als er iets mis mee is naar een tissot dealer gaan voor garantie werkzaamheden?
Of moet het dan bij een officiele dealer gekocht worden
Als de garantiekaart erbij zit kan je denk ik bij elke Tissot winkel/juwelier je horloge laten opsturen. Vaak vragen ze dan wel de verzendkosten te vergoeden omdat je het horloge daar niet gekocht hebt.
Check wel ook even of de garantiekaart correct is ingevuld. Sprak een tijd geleden iemand van een AD van een ander merk: ze moeten regelmatig eigenaren teleurstellen omdat die een verkeerd ingevulde kaart bij hun horloge hebben gekregen.
Bedankt voor alle tips.
Een goeie trouwens om het garantie kaartje goed te checken.
Ja heb laatst ook een ander tissot horloge gekocht voor mijn schoonvader bij anytimewatches ook uit Denemarken. Dat ging allemaal perfect en was er binnen 3 dagen.
Maar deze prijs is nog gunstiger maar daardoor heb ik ook wel mijn twijfels.
De verkoper in kwestie heeft ook nog niet heel veel items verkocht op ebay en zag ook al bij 1 feedback dat er een replica verkocht was aan iemand.
Ik denk dat ik toch maar even verder kijk.
Omdat het een nieuw horloge is wil ik wel gewoon zekerheid van echtheid en garantie.
Anders kan ik net zo goed tweede hands kopen.
Bij een Swatch shop in shop zoals in de Bijenkorf betaal je geen verzendkosten. Horloge gaat met de interne post mee naar Brussel en van daaruit evt. naar de fabriek. Ik kan het weten, helaas
Ach so In Januari een losse lume pip op mijn seastar dus ingeleverd bij de plaatselijke Bijenkorf Swatch group store in store. Daarna is het horloge naar Brussel verstuurd waar men na een aantal weken tot de conclusie kwam deze moet naar Zwitserland, oke ook fijn dat ze daar 3 weken voor nodig hadden. Na 8 weken krijg ik het horloge retour en wat blijkt, de kroon was niet vastgedraaid dit ontdekte ik net voor ik mijn handen wou gaan wassen.
Mocht er water in de seastar zijn gekomen was ik natuurlijk de pineut, alsof ze dat onder garantie zouden verhelpen. Helaas bleek in de dagen daarna het uurwerk niet goed tijd te houden dus weer retour naar Zwitserland, en zo is het inmiddels half Mei.
Overigens vandaag vernomen dat ik hem vrijdag kan ophalen.
Nee, nadat ik ontdekte dat het horloge niet goed uit de reparatie was gekomen heb ik de advertentie op hold gezet . Er zit overigens dadelijk wel weer 2 jaar extra fabrieksgarantie bij
Ach ja ik ga er van uit dat het nu netjes opgelost is en dan baal ik inderdaad van het hele gedoe maar uiteindelijk zijn het enkel luxe problemen, zou ervoor tekenen als dat alle tegenslag is die je kan treffen.
Inmiddels heb ik mijn tissot visodate maandag besteld bij Anytimewatches uit Denemarken.
Maandag avond besteld en had hem vandaag al binnen!! Zo snel!
Het allerleukste van alles is dat ze het klokje en de day date aanduiding op de seconde gelijk gezet hebben. Dus toen ik eigenlijk de tijd wilde gaan verstellen zag ik dat die al gelijk stond.