Tissot Le Locle Automatic

Klopt dat is jammer, ik heb wel de variant met de stalen band. Deze heb ik nog wel bedenk ik me nu ineens. Heb hem ingewisseld voor een leren variant. Maar heb dus de stalen band origineel van Tissot

kun jij hem uit elkaar halen en schoonmaken? dan doe ik foto/verkoop gedeelte wel

hij kan zelf nog geen PB’s sturen overigens

2 likes

die kun je gewoon los verkopen voor nog een normale prijs

1 like

Dat zou wel super zijn

@joudenijhuis en @PeterLC zie verder in PB correspondentie

1 like

Voyeur

Ech nie. :sweat_smile:

Al genoeg sores hier met oude Russen en ander jaren '40/'50 spul, waar ik de handen meer dan vol aan heb… @Emdee begint haar Kirovski best te missen vrees ik… …ik vergeet je niet Marjolijn, ik ga er nog mee verder! :slight_smile:

Komt er ook nog een Seiko aan binnekort, heb ik ook al zo’n love/hate relatie mee met dat merk… Maar ik klaag met een knipoog hoor… :wink:

1 like

haha ik bedoel het uurwerk uit de kast slopen en er een drupje dreft langs halen :wink:

1 like

Ahum…
Bestaan er eigenlijk merken waar je wèl enthousiast over bent? :wink:

1 like

Komt van een veiling, is dik in orde :wink:

Ik vind het wel heel erg cool dat je zo te hulp schiet voor een onbekende. Mijn diepe respect en waardering voor deze geste :thumbsup:

3 likes

Wel aardig allemaal, maar vraag me af hoe groot de markt (hier) is voor enkel een kast.

1 like

Is dat niet een vrij standaard ETA movement wat erin zit? Moet toch redelijk betaalbaar te vervangen zijn? Of eentje kopen waar de kast schade heeft, en van twee één maken. Als je het horloge gewoon graag weer werkend om je eigen pols wil zien uiteraard.

1 like

Geen idee. Die bracelet zal sowieso nog wel wat opbrengen. Alles is meegenomen in dit geval denk ik :wink:

Dat is een duur geintje vrees ik.

1 like

De Tissot Le Locle bestaat in vele varianten, oudere en nieuwere. De nieuwe gaan nu van 530 euro voor de goedkoopste powermatic 80 tot 1155 euro voor de duurste COSC versie (ETA 2824-2). Dus zomaar zeggen wat het horloge waard is is moeilijk om te zeggen zonder te weten over welke versie het precies gaat…

Jaren '60 Certina’s zijn wel echt subliem. :smile: Seiko doet de dingen allemaal net even anders in de uurwerken. Kun je je lelijk op verkijken als je de Zwitserse montagevolgorde aanhoudt, bijvoorbeeld. :wink: Kun je de helft weer loshalen… Maar ik leer wel elke keer bij zo. :thumbsup:

Het betreft een goedkope powermatic.
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/shop/tissot-le-locle-powermatic-80-2.html

Je zou natuurlijk kunnen kijken of je ergens een ander uurwerkje kunt scoren om die er in te drukken.

Als ergens een klokkenmaker van de Swatch zit die een nieuw uurwerkje kan bestellen zou er zomaar een donor gevonden kunnen worden. Dat kan ook gewoon een Certina of Hamilton zijn.

Er kan geen NH35je in de kast worden geknikkerd, die zijn 1.8mm wijder en .28mm dikker. Tenzij je in de kast gaat laten rommelen. :slight_smile: