Tissot Le Locle caseback dichtmaken

Hi allen,

Ik heb een Tissot Le Locle waarvan ik merkte dat de rotor niet draaide, maar handmatig opwinden lukte wel. De caseback leek een fractie gebogen en ik vermoedde dat de rotor daardoor geblokkeerd werd. Het goede nieuws is dat mijn vermoeden klopte. Het andere goede nieuws is dat ik het caseback terug heb kunnen buigen waardoor de rotor nu vrijelijk kan bewegen.

Het slechte nieuws is dat ik het caseback nu niet dicht kan krijgen. iemand een idee hoe dit moet?

1 like

Allereerst, de rode pakking eerst in het deksel plaatsen, niet in de kast! Die gaat dan gegarandeerd stuk. Wellicht is-ie nu al beschadigd… …en eigenlijk moet je hier gewoon een kastdeksel-tool voor hebben om hem weer dicht te krijgen. Als je met de hand gaat proberen, vervorm je hem wellicht weer.

Als je een ultrasoon-reiniger hebt, het deksel daar eerst even 20 minuten in doen. Ik zie namelijk enorme ranzigheid onder het glas. :mask: Ik ken deze deksels, en het is onvermijdelijk dat ze vuil worden.

3 likes

Thanks! Hoe ziet zo’n kastdekseltool eruit? Ultrasoonreiniger heb ik helaas ook niet. Maar die viezigheid die je ziet is volgens mij het lijm waarmee het glas vastzit aan het metalen middenstuk.m

Nee hoor. :wink:

Het beste kun je hopen dat een forumlid in jouw buurt, die er een heeft en er handig mee is, zich meldt. Ik zit in Rotterdam in elk geval.

1 like

Ik ook! Zou je me kunnen helpen?

Ik heb hem inmiddels met brute kracht dichtgekregen. Het probleem lijkt (voorlopig) opgelost te zijn! Thanks nogmaals.

1 like

Update: helaas gaat hij nog steeds niet heel soepel rond. Toch maar eens naar laten kijken door een pro

Maak je hem dan eerst even schoon, horlogemakers vinden dat heel fijn. Ook in de Coronatijd is dit aanbevelingswaardig.

Als je soms ziet wat je binnenkrijgt…

3 likes

:mask: :roll_eyes: :pray: :grin:

Dameshorloges zijn wel het ergst hoor. Die zien een horloge echt alleen maar als een ding. :innocent:

1 like