Tissot le Locle... goedkoop of?

Onlangs zag ik deze advertentie

http://www.horloges-enzo.nl/a-16059151/horloges-en-zakhorloges/nieuw-tissot-le-locle-automatic

Kan dit echt zijn ? Voorzover ik weet zijn ze een stuk duurder.
Groet en bedankt

John

Dat is zeker goedkoop, maar kan je niet vertellen of dit echt is.

Heb je al gemaild naar de eigenaar van de website?

Almost too good to be true…

De letter van Lelocle zien er erg dik uit, maar misschien hoort dat zo?

Hij heeft ook deze: http://www.horloges-enzo.nl/a-13740252/horloges-en-zakhorloges/nos-solvil-et-titus-geneve-f300-stemvorkhorloge

Die vind ik erg interessant.
Deze man zit ook open en bloot op twitter en facebook. Lijkt mij dat je dan wel echte dingen verkoopt, hoop ik.
Ook deze aansteker is erg goedkoop: http://www.horloges-enzo.nl/a-13313753/aanstekers/st-dupont-zilveren-gasaansteker-ladys-size

Oef, dat is wel een heel erg aanlokkelijke prijs zeg…

Ik heb niet het idee dat het een nepper is, wij op de fora vinden de LeLocle een aantrekkelijk horloge. In de gewone handel is het volgens mij niet zo’n succes (geweest). Ik heb verschillende keren dit horloge in de uitverkoop gezien bij juweliers voor prijzen een eind beneden de 200 euro. Altijd laten liggen omdat het model mij niet aanspreekt.

Dit lijkt me iemand die goedkoop inkoopt op sites als Ebay, en hier doorverkoopt met een leuke marge. Ik heb een hoop horloges zien staan die ik voor de beduidend minder op ebay kan scoren.

MartinB Schreef:

Dit lijkt me iemand die goedkoop inkoopt op sites
als Ebay, en hier doorverkoopt met een leuke
marge. Ik heb een hoop horloges zien staan die ik
voor de beduidend minder op ebay kan scoren.

Dat idee kreeg ik ook. Dit is wel een belangrijk draadje.
http://forums.watchuseek.com/f62/alert-fake-tissot-ebay-114913.html
Er schijnen toch wel goede fakes uit China te komen. De fotos hoeven natuurlijk niet direct van hetzelfde horloge te zijn. Ik heb vaak overwogen er één uit azie te halen maar ik vertrouw het nog niet.

Heb wel eens mailcontact gehad met deze verkoper over een Poljot, die bood hij toendertijd veel aan. Over de echtheid van het horloge zegt het niks, maar het contact verliep wel vriendelijk.

Ik heb zelf een le locle (wel met zwarte plaat), en zo op het eerste gezicht twijfel ik aan de echtheid. Ik durf alleen niet precies te zeggen waarom. Als ik morgen thuis ben zal ik de mijne er eens bij pakken.

Even gegoogelt op Tissot Le Locle. Bij de eerste foto viel het op : het opschrift Le Locle AUTOMATIC is “vetter” dan bij het origineel.

Ook de foto op de site van Tissot bevestigt dit. Ook de seconde wijzer is net iets langer.

De afwerking van band en kast lijken zo goedkoop.

Bij de originele heeft de secondenwijzer een zwarte kleur, de andere wijzers iets meer anthraciet.

Lijkt mij FAKE.

Deze Tissots Le Locle horloges worden heel veel op ebay verkocht door Chinese verkopers.
De prijzen liggen meestal rond de 70 euro.
Het rare is dat niet een van de kopers die feedback geeft, klaagt dat het een fake is.
Ook laat ebay de verkopers met rust.
Ik vond deze website met : How to spot a fake tissot.
Heel interessant, zelfs de Seagull uurwerkjes lijken heel sterk op de ETA’s.
http://forums.watchuseek.com/f62/how-spot-fake-tissot-234250-7.html

Als ik zo naar de foto’s van de echte le locle en de nepperds kijk lijkt het er op dat deze wel echt is. Het patroon op de dial is rechtsonder ‘compleet’ en het uurwerk lijkt ook gewoon te kloppen op het eerste gezicht… Maar ik ben geen goede fakespotter dus geen idee of ik iets mis.

Hij is fake…

En wel om de volgende redenen:

  1. de lusjes van de L-en van Le Locle bovenin zijn te lang ten op zichte van het origineel

2)Het kroontje horen 3 afzonderlijke inkervingen met profiel te zijn die aan de onderzijde in elkaar lopen, hier is het geheel aan de onderzijde plat zonder profiel.

  1. de ondergrond van Tissot en 1853 is plat, dit horen opstaande puntjes te zijn

  2. De cotes de geneve op de rotor lopen op het origineel niet door tot het einde van de rotor.

  3. De tekst an sich is ten op zichte van het origineel wat grover ingelaserd, maar dat zie je alleen als de twee naast elkaar liggen.

Iedereen enorm bedankt.
Ik denk dat ik er maar vanaf blijf. Teveel haken en ogen.
Het klopt weer hè…If it’s to good to be true…

Grt
John

Je kan natuurlijk ook gewoon even contact met hem opnemen en dan weet je het.

Van de Le Locle heb ik niet veel verstand, maar er zou een ETA 2824 in moeten zitten en aan de hand van de foto’s durf ik je 99% zeker te zeggen dat het uurwerk geen 2824 is, lijkt meer op een chinees.

Inderdaad, I stand corrected. Ik zie nu ook dat het tulpmotiefje achterop het horloge bovenin (jullie begrijpen wel wat ik bedoel ;)) één plat geheel is, terwijl dit in de echte diepere groeven zijn.

Wel apart dat hij het dan aanbied met de originele doos en die 24 maanden garantie. Ik vraag me af of hij weet dat hij een nepperd heeft, ik zou haast denken van wel gezien de prijs. Ik heb ook een paar maanden geleden eens interesse getoond in één van zijn andere horloges (hij zit ook op marktplaats) en toen was de communicatie wel redelijk.

Hoewel het bericht niet naar mij toe was gericht heb ik het initiatief genomen en een mail gestuurd. Laten we de reactie dan maar afwachten.