Tissot Le Locle

Op zoek naar een Tissot Le Locle met stalen band en witte wijzerplaat vond ik onderstaand aanbod op eBay:

eBay linkje …
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170423487978

Aan de gegevens in de tekst en de bijbehorende afbeeldingen kan ik zo op het eerste gezicht niets vreemds ontdekken, maar de herkomst (China) roept een tikje achterdocht op bij mij.
De feedbackscore is niet enorm groot in aantal, maar wel 100%.
De prijs is bijzonder acceptabel vind ik, maar ook weer niet extreem (replica-) laag.

Kan iemand mij bevestigen (danwel ontkennen) dat dit een origineel Tissot horloge is ? Misschien d.m.v. een vergelijk met een eigen exemplaar ? Kortom, wat is jullie mening, veilig of niet ?

het ziet er wel bonafide uit. Komt nog belasting overheen en dan is het nog een goede koop. Heb wel vaker gehoord van goedkope Tissots uit azië. Maar bij twijfel niet doen want quartz Tissots zijn hier in europa ook wel te vinden voor 2 a 300 euro.

Hharry, dank voor je reactie. Het betreft echter wel een mechanische Tissot, een automaat …

hoop dat andere leden ook hun licht erover willen laten schijnen want het lijkt wel allemaal goed maar ik weet ook niet alles!

Ziet er echt uit. Ik zie tenminste geen tekenen dat deze Tissot nep is. Ook niet qua advertentietekst gekke dingen. Prijs is op het niveau van een echte. Voor dit bedrag moet je ze inderdaad ook in Europa kunnen krijgen (scheelt inderdaad verzend- en souanekosten). Marktplaats misschien? Of Google’en op Tissot LeLocle.

Hoe dan ook: succes.

Groeten
Niels

Mijn eerste indruk is dat dit wel in orde is. Maar als je er echt zo aan twijfelt, dan moet je 't gewoon niet doen. Mijn tip: ga gewoon een tijdje rustig op de loer liggen op internet (dus niet alleen op eBay). Dan kom je vanzelf wel iets tegen waar je wél een goed gevoel bij hebt en wat misschien ook wel gunstig(er) geprijsd is.

Dank voor de reacties. Ik zal de verkoper even een mailtje sturen met de vraag om wat aanvullende informatie, bijvoorbeeld betreffende garantie e.d. (en ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe de reactie opgesteld is, hoe de communicatie verloopt). Daarnaast zal ik Marktplaats ook 's even raadplegen voor eventuele vergelijkbare aanbiedingen …

beste forummers,

Na aandringen van mijn vrouw (;)) heb ik er eentje besteld, ben benieuwd!
Zodra ik 'm heb zal ik de foto’s plaatsen.

groetjes,
Joep