Guilloche is volgens mij een oude “kunst”, die nog maar door een heel beperkt aantal merken gevoerd word in zijn Originele vorm…en erg duur…
De wafelstructuur-plaat van de LeLocle Roman is zilver. Neigt soms in foto’s naar wit inderdaad.
Net zoals ik toen dacht te zien dat sommige LeLocle’s lichtanthrazite-kleurige wijzers hadden , en sommige zwart…Maar dit zijn gewoon de ( overigens erg mooie ) wijzers die naar gelang lichtval van lichtanthrazite naar zwart tonen. Erg mooi.
De LeLocle is gewoon een erg mooi horloge. 
Ik heb , nogmaals het blijft een mooie wijzerplaat, het is mooi gedaan , ten opzichte van de Index-versie altijd het idee dat de Romanplaat veel plastic-achtiger overkwam. Ik kon er uiteindelijk niet mee leven…
En uiteindelijk is die plaat ( hou mij ten goede ) ook plastic. Heeft met Guilloche niks te maken.
Ja , “geïmiteerd”. Doet niets af aan de kwaliteit of schoonheid , he ?! 
De Heritage Sovereign heb ik ooit eens in Duitsland kunnen kopen voor 375,00 nieuw en ongedragen !
Dat ding meer gekoestert dan gedragen. Wat een prachtding.
Geblauwde wijzers, hesalite glas…Hij weegt niks.( scheelt weer met hem elke keer naar je neus toe te trekken om hem te bekijken !
) ) Je voelt hem amper op je pols. Een secondenwijzer zo laaaaang zie je ze niet vaak !
Dat ding zat in een prachtige houten doos, en uiteindelijk van en op zijn kussentje gedaan tot het ( kunstlederen ) kussentje uiteindelijk van ellende begon te “verpulveren”

In een VERSTANDSVERBIJSTERING verkocht !
Nog NOOIT !, ZOVEEL spijt gehad van een verkoop ! Mis dat horloge nog elke dag…
Soms slaap ik er niet van !! ;);)
Moet voor een bedrag wat een LeLocle nieuw kost, ( zonder COSC )met wat ijdel zoekwerk nog wel te vinden zijn , “jong” gebruikt… “Jong” relatief , want hij stamt al van 2001 / 2002 volgens mij. Houd het maar op een nette “pre-loved” 
Ten opzichte van een LeLocle, als het dan Romeins moet zijn , een wereld mooier…

edit: Waarom vertel ik dit eigenlijk ???:S