Tissot Le Locle

Ik ben van plan om binnenkort een Tissot Le Locle te kopen. (Het standaardmodel met de romeinse cijfers).
Regelmatig passeer ik eens bij twee juweliers waar hij in de etalage ligt. Als ik hem zie liggen in de ene etalage vind ik hem fantastisch. Bij de andere juwelier begin ik toch weer te twijfelen.
Sinds vandaag denk ik te weten hoe dat komt. Bij de ene is de wijzerplaat wit en de cijfers zwart, terwijl de andere precies een beige wijzerplaat heeft en cijfers die niet zo donker zijn, zodat het contrast wat minder is. Deze met de beige wijzerplaat vind ik het mooist. Op internet heb ik echter niets over dit model gevonden. Is dit bij jullie bekend of ligt het aan de verlichting in de etalage?

alvast bedankt

Van een beige LeLocle Roman weet ik niets…

En ben aardig ingeburgerd in Tissot.

Ik vind Romeinse cijfers ook mooi , maar bij de LeLocle vind ik de ( zilveren ) Roman-plaat , ondanks dat de wafelstructuur mooi gedaan is wat plastic-achtigs hebben…

De index veel mooier ( maar dat is een mening )

Wil je een echt mooie Roman Tissot : de Sovereign Heritage ! Prachtig !

Oei de wijzers van die Heritage! Zeer fraai!

Mijn beste,

Wellicht bedoel je onderstaande Tissot Le Locle.
Referentienr.: T41142333
De kleur van de wijzerplaat oogt op de foto wit,
doch in werkelijkheid is de kleur meer zilverachtig.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

MeistersingerFan Schreef:

Van een beige LeLocle Roman weet ik niets…

En ben aardig ingeburgerd in Tissot.

Ik vind Romeinse cijfers ook mooi , maar bij de
LeLocle vind ik de ( zilveren ) Roman-plaat ,
ondanks dat de wafelstructuur mooi gedaan is wat
plastic-achtigs hebben…

http://farm4.static.flickr.com/3095/2774715177_13b
28daaf3.jpg

Wil je een echt mooie Roman Tissot : de Sovereign
Heritage ! Prachtig !

http://www.chronomaster.co.uk/B140_Tissot_sovereig
n_2.JPG

Prachtig die vintage kroon op de heritage. Past er helemaal bij.

MeistersingerFan Schreef:
------------------------------------------------------->

http://farm4.static.flickr.com/3095/2774715177_13b
28daaf3.jpg

Moet zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben, want ben niet zo dol op Romeinse cijfers.

Succes met je keuze!

Ik heb de zwarte dial, romeinse cijfers, en stalen band. Ik ben er zelf nogsteeds erg blij mee. Weet je zeker dat het niet gewoon door de lichtval komt? De dial is zwart, maar met een ruitjes patroon (ben de naam hiervan vergeten). Hierdoor oogt de dial soms een beetje antraciet onder een bepaalde hoek. Misschien is dat het verschil.

Ondanks de slechte kwaliteit, toch nog even een eigen foto:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Ruitjespatroon of iets in die geest (cirkels, enz)
is volgens mij Guilloche

Jep! Dat is hem volgens mij. Ik zat in de buurt qua term, maar kon met google niet op de goede term komen :stuck_out_tongue:

Guilloche is volgens mij een oude “kunst”, die nog maar door een heel beperkt aantal merken gevoerd word in zijn Originele vorm…en erg duur…

De wafelstructuur-plaat van de LeLocle Roman is zilver. Neigt soms in foto’s naar wit inderdaad.

Net zoals ik toen dacht te zien dat sommige LeLocle’s lichtanthrazite-kleurige wijzers hadden , en sommige zwart…Maar dit zijn gewoon de ( overigens erg mooie ) wijzers die naar gelang lichtval van lichtanthrazite naar zwart tonen. Erg mooi.

De LeLocle is gewoon een erg mooi horloge.

Ik heb , nogmaals het blijft een mooie wijzerplaat, het is mooi gedaan , ten opzichte van de Index-versie altijd het idee dat de Romanplaat veel plastic-achtiger overkwam. Ik kon er uiteindelijk niet mee leven…
En uiteindelijk is die plaat ( hou mij ten goede ) ook plastic. Heeft met Guilloche niks te maken.
Ja , “geïmiteerd”. Doet niets af aan de kwaliteit of schoonheid , he ?! :slight_smile:

De Heritage Sovereign heb ik ooit eens in Duitsland kunnen kopen voor 375,00 nieuw en ongedragen !
Dat ding meer gekoestert dan gedragen. Wat een prachtding.

Geblauwde wijzers, hesalite glas…Hij weegt niks.( scheelt weer met hem elke keer naar je neus toe te trekken om hem te bekijken ! :wink: ) ) Je voelt hem amper op je pols. Een secondenwijzer zo laaaaang zie je ze niet vaak !:slight_smile:

Dat ding zat in een prachtige houten doos, en uiteindelijk van en op zijn kussentje gedaan tot het ( kunstlederen ) kussentje uiteindelijk van ellende begon te “verpulveren” :slight_smile: :wink:

In een VERSTANDSVERBIJSTERING verkocht !

Nog NOOIT !, ZOVEEL spijt gehad van een verkoop ! Mis dat horloge nog elke dag…:sunglasses:

Soms slaap ik er niet van !! ;);):wink:

Moet voor een bedrag wat een LeLocle nieuw kost, ( zonder COSC )met wat ijdel zoekwerk nog wel te vinden zijn , “jong” gebruikt… “Jong” relatief , want hij stamt al van 2001 / 2002 volgens mij. Houd het maar op een nette “pre-loved” :wink:

Ten opzichte van een LeLocle, als het dan Romeins moet zijn , een wereld mooier…:wink: :slight_smile:

edit: Waarom vertel ik dit eigenlijk ???:S

dank u wel voor de massale reacties (zo hoort het ook op een goed forum). Goed om te weten dat ik niet moet gaan voor de mooiste (ze zijn immers identiek), maar gewoon de goedkoopste kan kopen.:wink:

De index-versie is volgens mij moeilijk te vinden, (heb hem ooit eens in een winkel in dendermonde zien liggen) maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de klassiekere roman. Heb ook nog een tijdje getwijfeld over de nieuwe visodate, maar ik ga toch bij mijn eerste keus blijven.
Als alles goed gaat koop ik hem voor mijn volgende verjaardag, en mag je de foto’s dus begin maart verwachten.

Goesie

…waarschijnlijk zit je nog midden in het “verwerkingsproces”…

ha ha ha ! :wink:

Veel succes met je keuze dan.

De door maardein getoonde zwarte versie zou ik nog in je besluit meenemen…

Ten opzichte van die zilveren weer net even wat stoerder, met lederen band dan…
Maar oogt weer minder klassiek. Je hebt zelfs nog een LeLocle “Portuguese”:slight_smile:

http://www.connectingwatches.com/forums/fs-tissot-le-locle-portuguez-38888.html

Ook even zoeken , maar dan heb je wel wat “anders”.
Verder kan je gewoon niet aan een LeLocle “kapot” :slight_smile:

Een Heritage Visodate in het zwart ? :stuck_out_tongue: mwah…mwah… Grootste sof wat ik vond is dat hij niet meer in een “Heritage” verpakking word geleverd…Maar uiteindelijk staat dat doosje maar op de kast.

Tenminste…normaal gesproken. :wink:

Tissot Classic dream ??

Voor 150,00 ( toch ? ) ben je de man ! Maar is hier misschien vloeken in de kerk…

Han R Schreef:

…waarschijnlijk zit je nog midden in het
"verwerkingsproces"…

…of het juiste pilletje nog niet gevonden…

:wink:

goesie Schreef:

dank u wel voor de massale reacties (zo hoort het
ook op een goed forum). Goed om te weten dat ik
niet moet gaan voor de mooiste (ze zijn immers
identiek), maar gewoon de goedkoopste kan
kopen.:wink:

De index-versie is volgens mij moeilijk te vinden,
(heb hem ooit eens in een winkel in dendermonde
zien liggen) maar mijn voorkeur gaat toch uit naar
de klassiekere roman. Heb ook nog een tijdje
getwijfeld over de nieuwe visodate, maar ik ga
toch bij mijn eerste keus blijven.
Als alles goed gaat koop ik hem voor mijn volgende
verjaardag, en mag je de foto’s dus begin maart
verwachten.

Goesie

Sommige horloges zijn idd moeilijker te vinden dan anderen, maar dan zou ik gewoon geduldig wachten. Omdat je, ik iig wel, altijd dan toch met het andere model in je hoofd zit.

Succes met je zoektocht en je hebt nog gelukkig nog even de tijd!

Bidle Schreef:

Han R Schreef:

…waarschijnlijk zit je nog midden in
het
"verwerkingsproces"…

…of het juiste pilletje nog niet
gevonden…

:wink:

Hoezo ??

Nou, volgens mij zijn er zo wel genoeg voorbeelden voorbij gekomen :slight_smile: Straks weet Goesie helemaal niet meer wat hij moet kiezen!

Ik zou je overigens wel aan willen raden om in ieder geval ook naar een exemplaar met stalen band te kijken, dat vond ik in de praktijk veel mooier dan leer. Verder vind ik de band zelf ook erg prettig dragen.

ah…OK. ;);):wink:

Even mijn oude topic opnieuw ter sprake brengen.

De lelocle heb ik nog steeds niet gekocht, omdat ik besloot te wachten tot ik de Tissot Tradition (die ze in Bazel hebben voorgesteld) in het echt had gezien.Vandaag speciaal hiervoor langsgegaan bij mijn lokale tissot-dealer. Jammer genoeg konden ze mij niet vertellen wanneer ik hem in de winkel mag verwachten. (eigenlijk hadden ze er nog nooit van gehoord)

In de etalage zag ik echter een lelocle liggen, die ik nog nooit eerder had gezien. Een goudkleurig exemplaar op een bruine band. Op het internet kan ik jammer genoeg niets terugvinden over deze versie. Is dit een speciale editie of kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Toevallig een paar dagen geleden gezien bij Schaap&Citroen in Den Bosch voor 390(dacht ik) euro.Het is geen speciale uitgave, gewoon een minder vaak voorkomende. Ook hadden ze een rose-goud uitvoering met zwarte wijzerplaat. Naar mijn mening lang niet zo mooi, vriendin was er echter helemaal dol op.

Succes met de juiste Le Locle uit te zoeken. Ben zelf op het moment meer gecharmeerd van de Hamilton jazzmaster viewmatic White:}. Misschien de moeite waard om ze naast/na elkaar om te hebben.