Een tijdje was ik opzoek naar deze Tissot en zo waar een keer 1 gevonden die in goede staat verkeerd. De bezel ziet er nog goed uit en wat ik uit de foto’s op kan maken is de kast ook nog aardig scherp. Zoals ik heb gelezen en wat voor een vergelijking materiaal ik vind hoort de bezel eigenlijk rood te zijn. Even zoeken om een prijs vast te stellen voor dit model is nogal lastig aangezien ze de pan uit rijzen.
Nu luid mijn vraag als volgt: Wat is nu een eerlijke prijs voor dit horloge met onbekende service historie?
Mocht ik iets over het hoofd zien voel je vrij om het te melden
Prachtige Tissot met een nog mooier uurwerk. De bezel hoort inderdaad met rood te zijn, maar die zijn echt nauwelijks meer te vinden. Deze ‘service’ bezel ziet er op de foto’s nog goed uit. De kast moet haast wel een keer gepolijst zijn, maar als de hoeken nog mooi scherm zijn is dat volgens mij geen probleem.
Zo op de foto’s ziet het er allemaal netjes uit. Wel zou ik ook graag een foto willen zijn van het uurwerk, om te kijken of er geen roest in zit. Als het allemaal goed eruit zien zou ik een prijs tussen de €700 en €900 normaal vinden.
Weet je overigens zeker dat het een Lemania 871 uurwerk is en geen 873?
Hier zou inderdaad een 873 in moeten zitten, en geen 871
In deze folder staat de twee-register versie afgebeeld met de zwarte bezel; terwijl ik eigenlijk ook in de veronderstelling was dat die alleen met de rode bezel geleverd was. Ik weet niet of dat bij de drie-register versie ook het geval geweest is. Sluit niet uit dat dit toch origineel is.
@Jurgen@wbcoupe De verkoper adverteert het horloge met een 871 caliber. Misschien klopt het niet helemaal. Ik heb even een foto gevraagd van de binnenkant.
Die nummers worden wel vaker door elkaar gehaald, Dit is aan de wijzerplaat te zien een ref 40528 en zou een 873 moeten hebben; de oudere 40518 zit nog een 871 in.
De zwarte bezel is naar mijn weten ook geleverd op dit 3register model.
Het is lastig te beoordelen omdat de foto’s niet scherp en helder genoeg zijn, maar de kleur van de lume in de wijzers zouden moeten overeenkomen met die op de dial… op deze foto’s lijkt dat niet helemaal het geval te zijn