Tissot met glasbodem?

Ik kwam deze advertentie tegen met de omschrijving Automaat met glasbodem: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/132001562-mooie-tissot-in-doos.html%3Fxref%3D1

Ik besloot eens even te informeren en de correspondentie ging als volgt:

Dit is toch de prs200. Heeft een quartzuurwerk en wordt geleverd met gouden band. Ik zie op de foto’s nog 3 schakels van de band. Kun je wat meer fotos sturen? metname van de achterkant en het modelnummer. Alvast bedankt. André

Dit was het antwoord:

nee er zit alleen band bij die op de foto ziet

Dat was dus niet wat ik wilde horen. Nog een vraag dan maar:

Maar je verteld dat het een automaat is met glasbodem. Naar mijn weten bestaat die niet als prs200. Ik zou daarom graag de achterkant zien want dan zou het een heel speciaal horloge zijn.

mvg

André

Als antwoord kreeg ik dit:

goed zo heel slim van je hahaha he ik verkoop hem niet eens aan jou wat vind je daar van ik wil wel een foto zien kom op zeg hahahaha

Deze schalk heeft wel even snel de dingen waar ik naar vroeg verwijderd uit de advertentie. Ik roep iedereen op om deze heer nog meer lastige vragen te stellen. Het uurwerk is ook geen ETA volgens mij.

dit is een pr200 met call906 quartz uurwerk en geen automaat

duidelijk een geval van ''ik heb de klok wel horen luiden maar…

bij deze ga ik ook eens vragen naar wat info

Ik wist natuurlijk wel dat het niet kon maar ik kon me niet bedwingen om deze aanbieder zich nader te laten verklaren. :wink:

Is inderdaad een vaag geheel.

Voor een url heeft marktplaats tegenwoordig een nieuw systeem:
http: // link.marktplaats.nl / 132001562 (zonder de spaties ertussen).

Gelukkig is de originele Tissot doos in perfecte staat :smiley:

Helaas is dit soort aanbieders steeds meer en meer present op deze sites.

Soms wordt het wel heel erg “bedrieglijk” tot zelfs “crimineel”, als nepperds worden aangeboden voor waanzinnig veel geld (zie m’n Rolex,daytona topic: een chinese namaak Daytona voor 6000 Euro !! )

Totale normvervaging dus… en begin daarna maar eens te procederen tegen zo’n pipo…

Met Marktplaats ben ik niet zo vertrouwd, maar met Kapazaa des te meer. Ik meld dan ook consequent elke poging tot verkoop van namaak of bedrog die ik tegenkom.

Verkoop en aanbieden van namaak-artikelen is immers in België sinds september jl. verboden en dus strafrechterlijk vervolgbaar.

Vandaar nogmaals m’n oproep aan alle verzamelaars en liefhebbers om consequent dit soort advertenties, als je ze tegenkomt, te melden bij de verkoopsites.

Enkel zo zullen die tot het inzicht komen dat er meer controle nodig is om deze fraude te weren !!!

En kunnen we onschuldige of naieve medemensen veel frustratie, geldverlies en ontgoocheling besparen.

Met Op-Scherp-Staande Groeten,

Morse.

Hij bied ook een mooie Rolex aan met diamanten voor 100 euro,
lijkt mij een 2dehands autohandelaar die er ook nep horloges bij verkoopt :smiley:
kijk maar bij zijn overige anbiedingen,
André

Ik heb ook even een mail gestuurd met het verzoek wat extra info over deze mooie Tissot.

En dit is het antwoord:

moet maar komen kijken ik heb er ook niet veel verstand van groetjes

Dit is het antwoord welke ik kreeg van de verkoper na mijn reactie: Nepdoos…automaat? Yeah right!!

‘ja en je moeder is en hoer drop lul’

Haha…heel voorspelbaar persoon ook!

Toch is het niet normaal hoe zo iemand reageert. Ik zag wel dat hij alle omschrijvingen die er bij stonden zijn geschrapt. :slight_smile:

degene die bij hem gaat kopen vraagt om geflest te worden. Zonder dat
ik de aanbieder ken durf de verklaring af te geven dat hij niet deugt.
nu maar hopen dat willekeurige marktplaatsbezoekers dit ook in de gaten hebben

valt me trouwens op dat hij nu schrijft :
"Compleet in originele Tissot doos. (in perfecte staat)"
dus de doos is origineel een Tissot, dat zegt niks over het horloge :S