Tissot Navigator Lemania. Gearriveerd

Gisterenavond mijn Tissot Navigator ontvangen. De verkoper uit Zwitserland was zo vriendelijk om 'm in Duitsland op de bus te doen. Met een duidelijk reden natuurlijk. En de TNT-bezorger kwam op weg naar zijn huis rond 18uur nog even bij me langs omdat hij 's middags voor een dichte deur kwam. Kortom, service van A tot Z.

Opvallend is het formaat van het horloge: op het eerste moment lijkt 'ie klein, compact. Waarschijnlijk omdat de lugs vrij kort zijn. Maar toen ik met de schuifmaat aan de slag ging, bleek dat het horloge toch 42mm in doorsnede is! (zonder lugs). Apart is de positie van de gaten voor de pennetje van de band: die is heel laag aangezet.

Het horloge kwam samen met een prachtige ‘rally-strap’ van ATG: zwart met oranje stiksel. Helaas te kort voor mijn pols. Voorlopig een mesh gemonteerd, maar ik ben er nog niet zeker van dat ik dat echt mooi vind!

Er bestaat ook nog een uitvoering met een witte plaat en een zwart register. Die is veel schaarser, en daardoor duurder. Richard Askham toont op zijn site nog een uitvoering met twee registers.

Menno

Hier de plaatjes (en natuurlijk weer stofjes X( )

Prachtig horloge Menno, maar de mesh band erop zou mijn smaak niet zijn.

Wim

Prachtig klokje (tu)
Chronograven met een enkele register hebben wel wat.
Ook een mooie wijzeropstelling van de chronograaf.
Groet, chris.

Mooie aankoop hoor (tu)
Een mooie leren Tissot rally band eraan en hij is helemaal toppie.
Zelf heb ik er een Morellato aanzitten en dat bevalt me prima.

mvg, Frans

Die Morelleto is een goed idee. Die heb ik aan mijn Nivada. Kan ik mooi eens proberen aan de Tissot. De Morellato is ook lekker lang!
Een Tissot Rally kan ik me zo niet voor de geest halen. Als je nog eens een foto hebt (via PB mag ook natuurlijk!)

Menno

Volgens mij is die nagenoeg hetzelfde, dit is de rally uitvoering van Morellato, die is lekker soepel en kost ook weinig.

mvg, Frans

thieuster Schreef:

Die Morelleto is een goed idee. Die heb ik aan
mijn Nivada. Kan ik mooi eens proberen aan de
Tissot. De Morellato is ook lekker lang!
Een Tissot Rally kan ik me zo niet voor de geest
halen. Als je nog eens een foto hebt (via PB mag
ook natuurlijk!)

Menno

Zeer fraai!
Mag ik vragen wat daar nu zo ongeveer de gangbare prijzen van zijn?

Volgens mij heb ik een paar tientjes betaald voor de band maar 30 euro op zijn hoogst.

Als je het horloge bedoeld, die kostte me ongeveer 325 euro en de service + onderdelen en opknappen van de kast ongeveer 200 euro.

mvg, Frans

Joeri80 Schreef:

Zeer fraai!
Mag ik vragen wat daar nu zo ongeveer de gangbare
prijzen van zijn?

Heel erg mooi Menno. Ik zou een donkerbruine band aan het horloge zetten…
Heel erg veel plezier met je fantastische aanwinst (tu)

Wauw, mooi hoor(tu) De mesh vind ik niet verkeerd, maar een mooie leren band is ook OK.

Enorm mooi! Snel een rallyband eraan prutsen, en genieten maar!