Tissot Navigator uit behuizing halen. (2170 / Lemania 1341)


Wie kan mij helpen aan tips? Ik wil het uurwerk er uithalen. Kroon geen probleem maar daarna loop ik vast. Geen schroeven te zien dus… Heb online goed gezocht maar kon zelf niets vinden waar ik wat mee kon.
Alvast bedankt!

3 likes

Ik heb er zelf ook nooit een open gehad, maar volgens mij wordt het uurwerk op z’n plaats gehouden door de verende ring rondom het uurwerk, die wordt op z’n beurt aangedrukt door het achterdeksel. Ik denk dat het uurwerk verder niet vast zit, maar dat je alleen die ring moet verwijderen.

2 likes

Die gebogen ring ligt idd los maar de ring daaronder ga ik zo met zorg los proberen te halen

3 likes

Succes :+1:

2 likes

Soms houdt de pakking van de kast de ring om het uurwerk tegen. Dus pakking er in ieder geval ff uit halen.

2 likes

Het is gelukt! Alles even schoongeblazen, dial met een penseel schoongeveegd en de chrono werkt weer naar behoren. Alleen nult ie niet naar de 12. Maar dat was al niet zo. Het systeem werkt perfect nu!

Bedankt!

7 likes

:+1::+1:

@wbcoupe dank je wel! Je had inderdaad gelijk🥇

2 likes

Meende ik een keer ergens gelezen te hebben, volgens mij hebben de meeste horloges met dit uurwerk zo’n systeem. :thinking:

1 like

Dank voor het delen van je kennis.
Mijn minutenmeter loopt ineens ook keurig mee!. Ik ben hartstikke blij man!

3 likes

Graag gedaan, daarvoor zitten we hier op een forum. :innocent:

Klinkt goed :grinning: Al kan service van het uurwerk nog steeds geen kwaad natuurlijk, maar je weet in elk geval dat er niks stuk is. :sunglasses:

4 likes

Absoluut. Die service gaat er nog steeds komen. Zsm zelfs. Het is zo’n gaaf ding. It grows on me.

2 likes

Wat een prachtig horloge! Ben nog altijd op zoek naar een goed exemplaar.
De band alleen zou overigens ook al welkom zijn.

Had dit exemplaar ook gezien op MP, maar was bang dat er teveel oxidatie in het uurwerk zat gezien de staat van de wijzers. Ik ben benieuwd hoe hij er straks na de service uit ziet.

3 likes

Leuk horloge zeg!!

1 like

Ik was ook sceptisch maar wilde voor dit geld het risico wel nemen. En ik heb er geen spijt van. Dit soort horloges zijn mint eigenlijk minder mooi dan in deze ‘gehavende’ staat. Het loopt echt erg secuur en die band maakt het helemaal af. Het is onmiskenbaar jaren zeventig en een eyecatcher pur sang. Nu ik er aan gewend ben vind ik hem elke dag mooier worden.

2 likes