Tissot of een Seiko 5

Als ik jou was zou ik een cursus “onderhandelen” volgen bij Arie, kun je ze gewoon lekker beide aanschaffen :smiley:

Fotootje van mijn T-Touch, die ik al weer wat jaartjes heb en nog steeds gewoon zijn/haar eerste batterijtje heeft.

Groet
Orisfan

Ik heb zelf de kleine broer van de Seiko, de Aviator. Draagt erg fijn, vanwege het kleine (en vooral best platte) formaat. Zeer prettige band ook.

Maar wel een compleet ander klokkie dan de Tissot.

Ik bekijk het even uit een andere hoek :

Over 10 jaar, denk ik dat je beide horloges als volgt zal beoordelen :
de Tissot : leuk horloge
het 5-je : een klassieker met uitstraling

BATMAN Schreef:

Ik bekijk het even uit een andere hoek :

Over 10 jaar, denk ik dat je beide horloges als
volgt zal beoordelen :
de Tissot : leuk horloge
het 5-je : een klassieker met uitstraling

Da’s een hele goede beoordeling (tu)

Dat denk ik ook, Batman.
Die Tissot (die mij absoluut niet kan bekoren) ligt dan te wachten in een la op een nieuwe batterij, terwijl de Seiko elke week wel een dagje polstijd krijgt omdat hij er cool uit ziet. :stuck_out_tongue:

BATMAN Schreef:

Ik bekijk het even uit een andere hoek :

Over 10 jaar, denk ik dat je beide horloges als
volgt zal beoordelen :
de Tissot : leuk horloge
het 5-je : een klassieker met uitstraling

mmm

De SNZG15 is niet op voorraad, de T-Touch wel…
De T-touch is net binnen, die batterij gaat dus nog wel 4 jaar mee, meestal langer.
Je maakt niet snel afdrukken op het saffier aanraakglas, en als er wat zit veeg je het zo weg. Het is de versie met stalen band, die band is heel erg goed…

Ik heb zelf een zwak voor de T-Touch, eingelijk de enige quarts die erin komt hier (op mijn Seiko H558-5000 en H601-5480 na).

Ik vind de Tissot een hele mooie klok, met mooie techniek. Toch denk ik dat ik op de lange termijn meer pezier beleef aan een vijfje. En ook dat deze robuuster is.

Ik heb van de vakantie op het punt gestaan een T-touch te kopen, maar op een of andere manier geef ik dat geld liever uit aan een automaat (of twee).

my €0,02…

Bedankt allemaal voor de tips en reacties ik zal sommige reacties eens nader gaan bekijken

Tissot, maar dan zou ik wel een T-Touch Expert nemen. Een Seiko 5 is wel degelijk maar met een veel te simpele techniek;)

+1 Seiko 5, je hebt met een vijfje een regelrechte klassieker te pakken met een goed en simpel uurwerk wat eigenlijk geen onderhoud nodig heeft. Ik heb altijd een zwak voor Seiko, ze maken alles in eigen huis en voor elke portemonnee, of het nu een klok voor €50 of €20.000 is met de Grand Seiko’s.

En als je aan het vergelijken bent kijk ook eens naar de Japanse buur Citizen, Erg mooie solar met lange backup techniek met hun Eco-Drive; nooit meer batterijen kopen. Heel veel verschillende modellen, willekeurig voorbeeldje:

http://img42.imageshack.us/i/58678121.png/][img]http://img42.imageshack.us/img42/6916/58678121.png[/img

Hallo, ik heb zelf een T-touch gehad en die beviel erg goed. Gewoon mee gezwommen en mee in bad gegaan. Zeer robuust horloge. De seiko 5 daarin tegen is echt rommel. Na een week, zand tussen de lunette, elke dag 1 minuut te langzaam lopen, en na 1 keer zwemmen condens achter het glas. De seiko 5 is een grappig horloge om op de kermis te winnen maar niet als serieus horloge. Na 2 weken gedragen te hebben zat de hele band vol met krassen alsof het horloge al 150 jaar oud was. Zeer slechte kwaliteit dus, Tissot is gewoon vele malen beter.

Ricardo74 Schreef:

Hallo, ik heb zelf een T-touch gehad en die beviel
erg goed. Gewoon mee gezwommen en mee in bad
gegaan. Zeer robuust horloge. De seiko 5 daarin
tegen is echt rommel. Na een week, zand tussen de
lunette, elke dag 1 minuut te langzaam lopen, en
na 1 keer zwemmen condens achter het glas. De
seiko 5 is een grappig horloge om op de kermis te
winnen maar niet als serieus horloge. Na 2 weken
gedragen te hebben zat de hele band vol met
krassen alsof het horloge al 150 jaar oud was.
Zeer slechte kwaliteit dus, Tissot is gewoon vele
malen beter.

Nu doe je net of die T-Touch van Tissot extreem goed is, maar dat is ook zeker niet zo. Als je een T-Touch wilt neem dan wel de nieuwe Expert-serie. Dus de versie met een uitstulping in de LCD en dus niet met een recht LCD als in de TS. De oudere versies van de T-Touch liepen vaak vast.

De t-touch heeft me altijd getrokken door zijn bijzondere features via glasaanraking. Onlangs kon ik er aan aankopen voor een zacht prijsje.
De opbrengs van mijn vintage omega heeft letterlijk 1,5 uur in mijn spreekwoordelijke zak gebrand :wink:
Het zou oftewel een nascar editie worden of een expert uitvoering. Het is dus onderstaande geworden.

Maar afgaande op je post. Bij twijfel hou het geld in je zak tot je zeker bent van je zaak.
Tot die tijd zit je prima met een seiko 5-je

Hallo Sjóésbal,

quartz of automaat is nogal een verschil. En vertel eens wat je plannen zijn met het horloge? Wellicht reizen? Of zoek je een horloge om af en toe smeer te geven?

Misschien is een Seiko kinetic diver wel meer jou ding? Mede omdat ik voorbij zag komen dat je opzoek bent naar een Glycine…

Kalm an.

Hij is niet extreem goed maar ik heb er gewoon nooit problemen mee gehad. En ik werk met water en in een stoffige omgeving en hij bleeft het gewoon doen.

Het is gewoon niet te vergelijken met een Seiko 5. Je kan een Fiat ook niet met een BMW vergelijken.

Ik ben de gelukkige eigenaar van zo’n SNZG15. Vorige maand bij Rob gekocht en ik moet zeggen dat het een fijn horloge is.Het was mijn eerste kennismaking met een automaat én met een Seiko en ik ben op slag verliefd geworden op de (zichtbare) techniek en op het merk. Ik heb er echter wel een bruine leren band op laten zetten.

De Tissot vond ik, toen ik deze voor het eerst zag, direct een geweldig horloge. Maar naarmate je er vaker naar kijkt en de animatie op Rob’s site probeert, des te meer kwam ik er achter dat ik geen hoogtemeter, barometer, chronometer, kompas, thermometer en alarm nodig heb op mijn horloge. Ik ben dit horloge gaan zien als een leuke gadget, net als je mobiele telefoon met meer functies dan je waarschijnlijk ooit zult gebruiken. Je gebruikt ze een x om aan je vrienden te laten zien en daarna niet meer.

Ik ben dus erg blij met mijn 5-je en ben inmiddels aangestoken door het Seiko virus. Rob, binnenkort neem ik weer contact met je op voor mijn volgende… :smiley:

Paddy Schreef:

Maar naarmate je
er vaker naar kijkt en de animatie op Rob’s site
probeert, des te meer kwam ik er achter dat ik
geen hoogtemeter, barometer, chronometer, kompas,
thermometer en alarm nodig heb op mijn horloge. Ik
ben dit horloge gaan zien als een leuke gadget,
net als je mobiele telefoon met meer functies dan
je waarschijnlijk ooit zult gebruiken. Je gebruikt
ze een x om aan je vrienden te laten zien en
daarna niet meer.

Op vakantie neem ik een Protrek/Pathfinder van Casio mee, ook met allerlei toeters en bellen. Ik gebruik de functies dan ook, maar meer voor de lol. In mijn dagelijkse dingen en ook op vakantie heb ik er niet heel veel aan. Een Seiko 5 zou in dat opzichte prima voldoen. Maar toch, vind zo een horloge er wel bij passen.

Bedankt voor de vele reactie, de tissot trok me vooral aan omdat ik de techniek en de hoeveelheid functies op het horlgoe prachtig vind. Misschien toch maar voor de Seiko 5 gaan! bedankt!

Ik zeg seiko5…betrouwbare makker.

Daar zul je denk ik geen slechte aankoop mee hebben. Bandje zit mij ook prima om de pols. Ik weet niet wat je onder ‘sportief aangelegd’ verstaat, maar ik vind wel dat zulke bandjes wat minder comfortabel zijn met water. Niet dat ze niet lekker zitten, maar ze blijven relatief langer nat/vochtig. Een metalen of rubberen band wrijf ik goed droog. Maar zo een stoffenbandje moet ik vanzelf laten drogen.