Tissot of een Seiko 5

Goedemiddag,

Ik ben aan het twijfelen geslagen. Qua bedrag liggen deze horloges ver uit elkaar. Als ik ze bestel zal het zoiezo allebei zijn via monsterwatches omdat jullie er goede ervaringen mee hebben en zijn prijzen gewoon goed zijn. Ik ben aardig sportief aangelegd en wil een mooi sportief horloge. Qua functies liggen deze horloges ook ver uit elkaar en is het eigenlijk een appel met een peer vergelijken.

Toch wil ik het jullie vragen of het slim is om om nu een seiko 5 te kopen, of om nog ff door tesparen naar een Tissot T-Touch. Is het doorsparen het waard?

Het zijn de volgende modellen,
Tissot T-Touch Steel

Of een Seiko 5 Grote Military(zwart)

Een Seiko 5 kan je niet aan verkeerd volgens mij.
Maar er zijn er hier die daar meer over kunnen zeggen.

Ik ben een Tissot voorstander, maar die T-touch-modellen hebben mij nooit getrokken…

Vind ik ten opzichte van een T-touch een mooie Seiko leuker.

Dit is niet alleen een kwestie van smaak en budget. Mij lijkt dat je ook even moet kijken naar wat je met het horloge gaat doen. Als je de functies van die Tissot ook daadwerkelijk gaat gebruiken, dan is je keuze snel gemaakt.
Zijn het functies waar je wellicht toch nooit wat mee doet, dan kun je even gemakkelijk voor de Seiko kiezen.
Het zijn in ieder geval twee totaal verschillende klokken, die kwalitatief op hun eigen manier goed zijn.

Kortom, vraag je af wat je met het horloge gaat doen en neem op basis daarvan een beslissing.

Andere optie: spaar even door en koop beide! :+

Tja dat zijn inderdaad appels en peren. :wink:

Ik ben ook een tissot liefhebber en ook de T-Touch kan mij niet bekoren. Ik houd er niet van om met mijn vinger op mijn horlogeglas te zitten om de functies te gebruiken. Afdrukken op mijn glas moeten er altijd meteen afgeveegd worden. Ik heb wel een alternatief voor je. Koop gewoon de Seiko5 en wanneer je een horloge met meerder functies (kompas, temp e.d.) wil koop dan een Casio G-Shock, Er zijn zoveel modellen en functies te koop voor hele schappelijke prijzen.

Was je niet op zoek naar een Glycine? :wink:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?23,223764

Tja,
Twee totaal verschillende horloges, zowel qua mogelijkheden als vormgeving, aflomst en prijsstelling.
Hoewel die Seiko wel aardig oogt en ook best wel betrouwbaar zal zijn, het is en blijft toch maar een simpele japanse tikdoos.
Ik zou gaan voor een echt zwitsers horloge: de Tissot dus, die veel meer kan dan alleen de tijd en de dag weergeven.

Kijk anders eens naar een Suunto Observer. Goedkoper dan eenn T-Touch en minstens zo goed. En geen vieze vingers op het glas…

grootmokum Schreef:

het is en blijft toch maar
een simpele japanse tikdoos.

Ondanks dat ik om deze opmerking moest lachen vind ik wel dat je Seiko hier te kort mee doet hoor. :smiley:

Ik zou qua merk eerder voor Tissot (Zwitsers) gaan, maar dit model kan mij niet bekoren. De Seiko heeft hier imo het voordeel dat het een automaat is.
Ik zou dus in dit geval voor de Seiko gaan.

succes met kiezen

Hans

Hier wordt een appel met een peer vergeleken.:+
Is dus niks zinniga aan toe te voegen.

16astro Schreef:

Ik zou qua merk eerder voor Tissot (Zwitsers)
gaan, maar dit model kan mij niet bekoren. De
Seiko heeft hier imo het voordeel dat het een
automaat is.
Ik zou dus in dit geval voor de Seiko gaan.

succes met kiezen

Hans

Ik vind het feit dat de Seiko een Automaat is zeker geen voordeel. Een automaat minder nauwkeurig en is duurder in onderhoud. Ik heb zelf natuurlijk ook automaten maar die heb ik niet gekocht vanwege de accuratesse.

Ik sluit mij volledig bij dreski aan :~

Hmm, qua techniek in de kast is de Tissot in feite simpeler (computertje tegenover een kast vol radertjes e.d.). Neemt niet weg dat in geval van een defect aan het uurwerk waarschijnlijk in zowel het geval van Seiko als de Tissot het volledige uurwerk vervangen zal worden.

dreski Schreef:

grootmokum Schreef:


het is en blijft toch maar
een simpele japanse tikdoos.

Ondanks dat ik om deze opmerking moest lachen vind
ik wel dat je Seiko hier te kort mee doet hoor. :smiley:

Ik heb nog overwogen om een Vette Knipoog aan mijn woorden toe te voegen,
gokte er evenwel op dat die tussen de regels door wel te zien zou zijn.

Ben ik met je eens. Ik bedoelde ook niet dat hij daardoor nauwkeuriger of beter zou zijn. Ik heb, vooral dankzij dit forum, een voorliefde voor mechanische uurwerken. Dat zou voor mij in dit geval de overweging zijn. Op de koop toe nemende dat de Tissot waarschijnlijk nauwkeuriger is en veel meer functies heeft.

Hans

Ik heb een t-touch professional en ben er meer dan tevreden over. Interface is super en veel makkelijker dan bijv. Suunto. Een vergelijking met een Seiko 5 is moeilijk. Kwestie van smaak en doeleinde voor het horloge.

Oef, dat is een wereld van verschil. Maar een seiko5je kopen is altijd slim :wink: Je krijgt er waar voor je geld.

Maar die Tissot. Dat is natuurlijk ook een mooie klok. De extra’s zijn natuurlijk de vele functies. Die heb je niet op de Seiko. Zou je die erg missen?

Als je het niet erg vind om meerdere klokjes te gebruiken is de optie van dreski ook een goeie.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,224674,224677#msg-224677

zou ze alle twee nemenB)-

Dit is echt appels met peren vergelijken, in elke vorm mogelijk:

  • uitstraling
  • functies
  • uurwerk
  • etc.

Automaat vergt onderhoud, maar een batterijwissel bij de Tissot zal net zo duur zijn, dus daarin valt ook geen voordeel te halen.

Ik zou zeggen begin met de Seiko en spaar ondertussen gewoon verder voor de Tissot :smiley:

Als je ze allebei al op het oog hebt laten ze je beide niet meer los,
mede door het grote verschil tussen die twee.

Gewoon voor allebei gaan en dan heb je al genoeg te dubben over welke het eerst moet komen. Succes ermee!!!