Tissot of NOMOS

Hoi,

ik wil deze week mezelf op een horloge traktreen en zit te kiezen tussen de Tissot Le Locle n de NOMOS Orion. Beiden klassiek en tijdloos, hier de verschillen:

Tissot:
datum
automaat
centrale sec. en sierlijkere wijzers
dikker en groter (38mm)
prijs 330euro

NOMOS:
geen datum
handwinder (voorkeur)
kleine sec. geblauwde wijzers en gouden indexen
plat en kleiner ( 36mm)
prijs 920euro

Voorkeur is NOMOS ivm plat en handwinder, Tissot is weer Zwitsers en heeft een datum én is veel goedkoper. Iemand tips mbt wwaarom de ene wel en de ander niet? Graag serieuze reacties!

Bedankt alvast. (tu)

Volgens mij had je nog niet zo lang geleden een Nomos Orion en die heb je al snel weer verkocht. Make up your mind J.W.

hans

De Nomos omdat die het mooist is? :smiley:
En dan op eBay kopen met het oude uurwerk, is ie de helft goedkoper.

Ik zou werkelijk niet weten waarom je het ene horloge wel en het andere niet zou moeten kopen. Dit is voor mij meer een kwestie van smaak. Tja, en van 600 euro prijsverschil… :smiley:

ik zou even verder kijken…nomos orion heb je gehad dus die zou ik niet weer kopen , en de tirrot lijkt me voor jouw pols redelijk groot.
misschien een tetra , dan heb je wel een orion en toch weer eens wat anders…:wink:

Vandaag naar de winkel geweest en heb m’n keuze gemaakt! Joost, de Lelocle was idd vrij fors, te breed alsook de lugs staken buiten de pols uit.

Wat het wél is geworden zal ik laten op de dag posten, foto’s nog even maken enz. :slight_smile:

ik zag hem nu voorbij komen… leuke klok en prima keus (tu) veel plezier met je nieuwe aanwinst

Bedankt ik zal hopeloijk eerdaags enkele foto’s schieten. Bandje is er nog niet af en het weer zit ook niet echt mee. Maar ik doe mijn uiterste en opperste best.