Tissot only (Deel 1)

Wow wat een gaaf horloge. Wear it in good health.

Dankjewel.
Een half jaar geleden gekocht hier op het forum.

Hij bevalt me nog steeds prima! :smiley:

15 likes

5 likes

Heeft veel gezichten; oogt weer heel anders dan op de vorige foto :grin:

1 like

Dat kan kloppen, de zon is al een poosje weg, het is hier bewolkt. :blush:

1 like

Hier helaas ook; eerste spetters al gesignaleerd :grimacing:

1 like

Precies wat ik ook dacht…

Mooi horloge :+1:

2 likes

Dank je!

1 like

Onlangs een stalen Miltat band hier uit het blauw overgenomen voor m’n Tissot V8. Beetje met het idee het te testen en evt een originele Tissot band te scoren, maar ik vind het zelf eigenlijk wel een prima combi zo. Tint en brush komen heel mooi overeen. Minstens reden voor een kleine broodplankfotoshoot :grimacing:

7 likes

Ben niet zo van Chrono’s, maar mooi ding hoor moet ik zeggen.

1 like

Thanks! Ik viel voor de groene bezel en witte “ballen”, leuke knipoog naar de racerij. Maar gaandeweg ook wat minpunten ontdekt: de uurmarkers en wijzers vind ik te fancy, en de subdials eigenlijk te groot voor het mooie. Bij m’n Seiko chrono is dat toch beter voor elkaar:

Daarom met een nieuwe band de relatie maar weer wat nieuw leven inblazen :grimacing:

3 likes

Gentleman tijd :green_heart:

12 likes

Hoe denk jij over die gepolijste links in de band? Bedoel, je hebt 'm en bent er duidelijk blij mee, dus het is geen dealbreaker. Vind dit model prachtig, zeker in groen. Maar persoonlijk vraag ik me af of gebrushte centerlinks niet beter zou staan…

De Gentleman is wat ik beschouw als een sportieve dresser dus een klein beetje bling mag wel. Enkel een geborstelde band zou het alleen maar saaier, en 13-in-een-dozijn, maken.

Een beetje een ruk foto, ik moet nog eens een betere maken

8 likes

Vergelijkbaar met wat @Proenski schrijft. De gepolijste centerlink staat voor dit horloge perfect. Het krast wat opvallender, maar daar heb ik weinig last van.
Bij de Longines Hydroconquest vind ik het niet passen bijvoorbeeld, dat is een duiker. En in het zand blijft er weinig van over.

De Gentleman kan het goed hebben en het geeft wat meer reflecties.
Overigens is de band van prima kwaliteit, maar verwacht niet teveel. Het zit prettig, is degelijk en ziet er netjes uit.

1 like

:snowflake::snowflake:

12 likes

Grappig dat je de hydroconquest noemt, ik denk namelijk dat ik daardoor op het idee kom dat brushed ipv gepolijst beter zou staan. En indd, het moet bij het type horloge passen, vandaar ook wel de twijfel :man_shrugging:

1 like

4 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Tissot only (Deel 2).