Tissot only (Deel 1)

Dit is de Heritage Petite Seconde. Door Tissot in 2018 uitgebracht als Special Edition en een hommage aan de Antimagnetique uit de jaren '30-'40 van de vorige eeuw. Deze:

De mijne is dus een nieuwe van dit jaar.

12 likes

Dat hebben ze mooi gedaan ! :+1: Die van de jaren 30 is waarschijnlijk nauwelijks of niet meer te vinden…

2 likes

13 likes

Weet ik niet, wellicht heeft @wbcoupe daar inzicht in? :wink:

1 like

Eindelijk deze hocky-puck aan de praat gekregen en de kast en het glas opgeknapt.

15 likes

Jawel hoor. Er zijn er behoorlijk veel van gemaakt en ze worden nog regelmatig aangeboden. Wel zijn de wijzerplaten en kasten vaak verweerd. Dus als je een mint exemplaar wilt kan het even zoeken zijn. :sunglasses:

3 likes

Dan begin ik er alvast naar uit te kijken :grinning:

1 like

Succes, als je tips nodig hebt hoor ik het wel. Let op met de diameters, die varieren van ongeveer 31 tot 38 mm. Hoe groter hoe duurder uiteraard, maar zo’n 31 mm dingetje is wel erg klein :grin:

Merci ! Wat vind je een normale prijs voor eentje in topconditie met een diameter 35+ mm ?

1 like

Hangt ook een beetje van de kleur en ontwerp van de wijzerplaat af. De simpelere wijzerplaten denk ik vanaf 150 Euro in nette staat, maar voor een mooie sector dial kan het ook best het dubbele of meer zijn. Stalen kasten vaak ook wat duurder dan verchroomd.

2 likes

Top ! Thanks.
Zijn er ook automaten bij ? Waarschijnlijk niet hé ?

1 like

De Tissot Antimagnetique was er niet als automaat inderdaad, zijn allemaal handwinders. Maar Tissot had wel automaten vanaf ongeveer 1943, al waren dat uiteraard nog bumperautomaten. Sommige lijken wel als twee druppels water op de Antimagnetiques alleen staat er “automatic” op de wijzerplaat in plaats van Antimagnetique.
Dus het hangt van je definitie af of er automaten bij zijn :grin::grin:

Hier een greep uit mijn collectie antimagnetiques (oude foto’s, moet eens wat nieuwe maken, sommige zijn intussen opgeknapt)

En dit is mijn bumper uit '49:

20 likes

Niet van de pols te krijgen :sweat_smile:.

18 likes

Knappe collectie ! :grinning:

2 likes

Dank je, ben ook al even aan het verzamelen :sweat_smile:

1 like

Vooroorlogs uurwerk kaliber 27

Loopt weer mooi :slight_smile:

14 likes

Vandaag een Tissot Chronomètre, limited edition (8888 stuks, echt heel beperkt dus :roll_eyes::roll_eyes:) wegens het 150 jarige bestaan, uit 2003 als ik het goed heb.

21 likes

Netjes inderdaad. Ik zet er eigenlijk altijd een moderne veer in, heb je nog wat meer amplitude :sunglasses:

16 likes

Prachtig horloge! :heart_eyes:

1 like