Tissot only (Deel 1)

M’n PRX80, Kaboem!

22 likes

Net binnen: 38 mm jumbo uit omstreeks 1937. Even een snelle check: loopt niet, balansspiraal verklungeld, ankerpaletten kapot en er heeft iemand aan de wijzerplaat zitten poetsen :grimacing:

Oftewel; prima koop :laughing::laughing:

En natuurlijk een vreselijke pu leren band die te breed is, maar dat is nog het minste probleem :smile:

14 likes

Dan doe ik ook een cross post

Fijn weekend allemaal :+1:t2:

PS dit horloge zit trouwens heerlijk om de pols.

13 likes

Goede trailer dit…en als je bij dit project een regelmatige update post over de vorderingen & hang ups hebben wij tijdens deze moeilijke tijden tenminste een boeiende thriller op HF :grin:

1 like

PRX Automaten goed vertegenwoordigd op HF :heart_eyes:

16 likes

Haha, klinkt goed inderdaad :sunglasses::sunglasses:
Maar hij gaat nog even op de wachtlijst. Heb er al te veel uit elkaar en momenteel helaas weinig tijd :roll_eyes:

1 like

11 likes

Op zich wel een mooi design :+1: Als je deze weer netjes werkend krijgt, dan kan het toch nog een prima koop geweest zijn :grinning:

Ook een mooie ! :+1:

1 like

Dank je wel! :blush:

De zwarte bezel vind ik persoonlijk apart (in positieve zin).
Dit model heb ik overigens ook niet eerder/elders gezien.

We zijn een jaar verder, en er is vandaag een PRC200 bijgekomen :grinning:
Volgende generatie, zilveren ipv sneeuwwitte wijzerplaat, zelfde binnenwerk, bruin ipv zwart leder.
Een paar haarlijntjes op de lunette, maar verder ziet deze er als nieuw uit. Ik blij :partying_face:

6 likes

Ik vind het ook nog steeds een prima koop hoor :sweat_smile: Dat hij niet liep stond erbij, dus ik was voorbereid op gedoe met het uurwerk. Het gepoets aan de wijzerplaat was een klein tegenvallertje, maar je ziet er met het blote oog eigenlijk niks van, dus echt een probleem is het ook niet.

1 like

Wat gepruts met wijzerplaten betreft: ik ben op zoek naar een mooie wijzerplaat voor een Seastar model 41450/42450 (zonder datum).

Mocht iemand er eentje in de bak met reservestukken liggen hebben en er niets mee doen, laat dan even iets weten aub.

1 like

Als ik op dat ref. nummer zoek zie ik alleen een vierkante stylist, geen seastar :thinking:

Het zou een ronde moeten zijn: dit staat erin :

image

image

4 likes

Je hebt een nummer verwisseld, dit is een 41540, geen 41450 :wink:

Ik heb daar zelf ook een handje van hoor, geen kritiek :blush:

Zal nog even kijken of ik een plaat heb liggen, maar ik denk het niet; ik heb volgens mij nooit 60’s Tissot’s zonder datum gehad, en ook geen donors :thinking:

1 like

Juist, inderdaad… Sorry voor de tikfout :wink:

1 like

Met deze erbij is dit nu het doosje niet-vintage Tissots :grinning:

Meer hoeft het niet meer te worden, maar dat heb ik eerder ook al wel gedacht :wink:.

12 likes

Snif, pink een traantje weg. Heerlijke collectie Paul.

2 likes

Ik zie een trend, je wilt van alles een duo :grin:

1 like