Hmmm, ik denk toch dat ik ze alle drie ga houden .
Kleur is slechts één ding, maar daarnaast kan ik nu gemakkelijk kiezen tussen leder of staal met zwart of zilver zonder banden te moeten wisselen. De zwarte oogt ook gewoon sportiever, en is wat mij betreft niet zomaar vervangbaar door zilver met staal.
Bandje wisselen is zo gebeurd, daar zou ik niet een zeer gelijkend horloge voor neerleggen. Zelf zou ik dan kiezen voor de witte en blauwe plaat.
En er bijvoorbeeld een PRX bij nemen. Als je binnen het merk wil blijven.
Of pak er wat vintage naast om het helemaal wat spannender te maken.
Just my two cents
Ik begrijp je voorkeur wel hoor. Ik heb gewoon een hekel aan bandjes wisselen. Het liefst heb ik iets wat zo klaar is om te dragen. Bandjes wisselen als ik dringend weg moet is er teveel aan. En de Powermatic 80 helpt enorm om niet nog telkens uur en datum te moeten checken en juist zetten.
Om die reden heb ik ook 4 Casio-duikers: 2 blauwe en 2 zwarte, telkens op NATO en staal.
(En ik heb het niet zo voor PRX… Komt misschien ooit nog wel. Dan zou ik eerder naar de 80’s -versie daarvan gaan zoeken denk ik)
Nee dat klopt, maar het is niet zo mijn model. Zeker op staal vind ik hem te glimmerig, ik houd meer van geborstelde horloges. Zou dan eerder voor de PRX gaan
Leuk hoor! Lees dat je niet van bandjes wisselen houdt, maar ben stiekem wel benieuwd hoe de set zou zijn met zwart op staal en de lichte plaat op zwart leer
Ik zou de zwarte juist houden! Vind die het mooiste. Blauwe wijzerplaat is ook mooi, maar ik stoor me daar toch een beetje aan de witte datum.
Ik zal ze bij gelegenheid eens wisselen
Was m’n eerste horloge, en ben er nog steeds dol op
Heb de volgende foto’s afgelopen weekend gemaakt in het kader van de lopende fotowedstrijd.
Dan zit je er met je neus op, en vallen de krasjes etc van ca 12 jaar bezit & gebruik op. Valt me nog best mee! Maar dan weer ff goed de wijzerplaat bekijken, blijft een erg mooi ding. De zwarte variant vond ik ook erg gaaf, dat was destijds wel ff twijfelen. Vooral de gele wijzers vond ik leuk. Zit bij deze wel eens te fantaseren over rode wijzers, maar dat maakt 'm weer minder clean…
Mooie foto’s
Thanks!!
Deze 1ste generatie met sneeuwwitte wijzerplaat vind ik de mooiste. In de zon geeft die echt de schittering van sneeuwkristallen.
De 2de generatie blauw vind ik ook super, maar die heb ik spijtig genoeg weer verkocht. Als die nog eens op mijn pad komt… En 2de generatie met zilveren plaat vond ik een andere topper. Die is er hier recent nog bijgekomen.
Ps zijn dit onderdelen van een Puch Maxi?
Bingo
Beetje of topic, ik heb destijds voor mijn broer een keer zo’n blok gereviseerd en de carters bewerkt voor een Polini cilinder met membraam. (Dat is alweer bijna 30 jaar geleden )
Ik heb hem met een witte plaat gehad.
Prachtig horloge en enorm mooi afgewerkt.
Zie hem hier nooit terug.
Te duur misschien omdat het “maar” een Tissot is?
Inderdaad vrij prijzig voor een Tissot, al moet je tegenwoordig voor een 7750-afgeleide chrono bijna overal minimaal 2k neerleggen.
Verder moet die kastvorm maar net je ding zijn. Ik ben nogal een Tissot fan, maar deze hoef ik echt niet
Ok wilde hem aan je geven maar dan zoek ik wel iemand anders
Doe je goed; ik zou hem toch weer gelijk verpatsen