Advies gevraagd: welk bandje zouden jullie kiezen voor mij vintage Seastar Seven die binnenkort gerestaureerd en is? (18 mm
)Een klassiek, fijn lederen bandje, zwart of bruin…
Dan zijn mijn twee Couturiers met 7750 of afgeleide echt koopjes geweest, ook al heb ik ze toen nieuw in de winkel gekocht
Misschien wat structuur tekening erin? Horloge is vrij strak qua uiterlijk.
Couturiers hadden nog prijzen van de “vorige generatie” inderdaad. De vorige PRS 516 automatic chrono was volgens mij ook iets van 1200 Euro, de nieuwe 1900. Prijzen zijn enorm gestegen met de nieuwe modellen de afgelopen jaren
Heb de mijne ook niet nieuw gekocht
Dit lijkt me wel wat, vrij strak, onopvallende stiksels, pols is 18cm dus ik denk L - 20cm, horloge is 32 mm dus schat tussen de bandpennen 40 mm afstand (horloge ligt nu bij de horlogemaker)
Dit is een heel eenvoudig ontwerp van horloge. Hoe meer tekening in het bandje, hoe meer het bandje aandacht krijgt ipv het horloge zelf.
Ik heb een vrijwel identiek bandje op mijn RVS Super Seven ;-). Perfect match.
Bedankt iedereen! Goede tip @Paul-V Paul, voorkomen dat het bandje meer aandacht trekt. Hagedis bandje is wel mooi maar nogal uitgesproken @JimSoul Jim maar apart is ie wel.
Het zwarte Hirsch bandje gaat het worden Het eindresultaat zal ik delen zodra het horloge terug is.
Tja; ik doe op drukke horloges juist vaak een rustige band, en op eenvoudigere horloges een uitbundigere. Glad zwart kan overal op, maar is zooooo saai
Verder ga ik zelf bij een goudkleurige kast altijd voor (donker)bruin, geen zwart.
Deze heeft een klein beetje structuur en is donkerbruin, onopvallend maar ook niet te saai voor mij. Heb bij dit horloge liever geen stiknaden, vulling is volgens mij niet nodig. Of is dat comfortabeler? Draag tot nu toe enkel RVS…
Waar komt deze vandaan?
Vulling zou ik bij een dresser inderdaad niet doen; dat is meer voor forsere horloges. Een stikseltje vind ik zelf altijd wel mooi. Maar bij dan wel een stiksel in de kleur van de band, geen contrasterend stiksel, zeker niet bij een dresser
Uiteraard mag dat, smaken verschillen
Zeker bij vintage kom je nog wel eens een flinke rug of dubbele rug tegen.
Dat gezegd hebbende, plat is vaak mooier als de lugs vrij rank/dun zijn, of als de aanzet van de kast een dikke band niet toelaat.
Mijn horloge is vrij dik maar meet slechts 32mm en heeft dunne scherpe lugs. Daarom liever zonder vulling. Dit wordt mijn enige dresser, normaal draag ik wat stoerder RVS en 40mm. Ik ben sowieso zelden in pak en overhemd gekleed, meestal bij trouwerijen en begrafenissen.
Maar het is een Tissot (2481 kaliber) en belangrijker nog: een erfstuk en daarom wil ik 'm mooi maken.
Op dit moment zou ik voor deze bruine band gaan, goudkleurige gesp en 20cm lang bij 18cm polsomtrek.