Tissot only (Deel 1)

Als ik een tip mag geven; met zo’n bescheiden diameter zou ik voor een flinke “taper” gaan dus bijvoorbeeld van 18 naar 14 mm in plaats van het veel voorkomende taps toelopen van slechts 2mm.

Dat maakt het geheel veel eleganter.

Wel lastiger te vinden maar maatwerk is altijd te overwegen. Er zitten bandenmakers op dit forum.

3 likes

Vandaag dit heerlijke ding.
Titanium op een leren band, heerlijk.
Oude foto zoals te zien aan de datum. :slight_smile:

-Freek-

6 likes

Oh, hier mijn Tissooo

27 likes

Dat is een mooie. Wat is de ref?

2 likes

Dit is de Z160 Entrepreneur gemaakt in een oplage van 3333 exemplaren.
En een schitterend horloge is het zeker. Laat zich maar moeilijk fotograferen moet ik zeggen. Straalt kwaliteit en klasse uit vind ik zelf, slechts een diameter van 36 mm trouwens

3 likes

ik ben ook voor een exemplaar aan het rondkijken, zou je aanraden met of zonder bracelet kopen ?

Ik heb intussen ergens gevonden dat er ook nog 333 zijn gemaakt in goud, en 33 in platina. Dus je zoektocht kan verder :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hangt vooral van je persoonlijke smaak af denk ik. Zowel op staal als leder zitten ze heel comfortabel. Staal geeft het een iets “duurder” uitzicht vind ik, leder iets sportiever. Het hangt er maar van af wat je het liefste om je pols ziet.

1 like

Dan heb jij een uitstekende wijze van informatie opstoren :facepunch:
Maar als ik dat zo zie, met de volgorde van de materialen gekoppeld aan de geproduceerde aantallen ben ik blij, dat ik de T160 niet heb die afkomstig is uit de batch van 33333 !
:thinking: :laughing:

edit: deel die link ff met mij dan svp

1 like

Die was dan van plastic geweest ofzo :laughing:

Onderaan staat een opmerking over de versies

2 likes

Dat viel mij ook direct op. Tissot is ook een gewaardeerd merk hier.

1 like

Altijd met kopen, een andere band koop je overal erbij.

2 likes

Dankjewel Wilko.

Is het toevallig dat in de merknaam een i en een o zitten, en ook in precies dezelfde volgorde als in jouw naam?

ohh ohhhhh, afwegingen uit de categorie ‘waargaatditheeeeeeeenmensen’

1 like

Ik weet ook niet wat m’n ouders toen voor ogen hadden :roll_eyes: :laughing:

1 like

maar euhhhhh, er staat dat de diameter 39,5 mm is, nou dat haalt ie met kroon niet eens, laat staan zonder: de exhte maat is toch echt 36 mm en dikte, lastig meten, maar ik denk 10 mm
nou dat

1 like

Goed gezien, dat hebben ze dan verkeerd gekopieerd ofzo :thinking:

1 like

Laat ik nou net denken: wow, mooie foto’s .
Zeker die eerste.

1 like

Ik vind het een prachtig horloge.
Op chrono 24 worden ze aangeboden vanaf zo’n €1650

1 like

Leuk, veel plezier ermee - draagt ook verrassend casual met andere banden evt :+1:t2:

11 likes

Jahaaaa, ik ben blij met jouw bijdrage!
De band die er bij mij op zit vind ik te donker (-bruin).
Dikte is prima.
Ik moet hem eerst een paar dagen dragen om te bepalen welke kleur en soort band er op zal komen.
Wat in van jou zie is helemaal niet gek, misschien kies ik ietsiepietsie donkerder.

Wat een lekkere klokkies hè? Lugs zijn geraffineerd, wijzerplaat ook.
Ben onder de indruk.

Alleen vind ik het jammer dat ie zo zwaar is…blijft toch platina hè ?

Geeeeintje :woozy_face:
Gewoon staal dus ! :rofl::rofl:

2 likes